EKSKLUZYWNY: DisneyaPogoń za kolejną europejską supremacją treści dotarła do najwyższych szczebli branży BBCale wygląda na to, że Dom Myszy wyszedł z pustymi rękami.
Deadline może ujawnić szefa treści BBC Charlotte Moorenajpotężniejsza osoba w brytyjskiej firmie zajmującej się zamawianiem telewizji i sprzętu audio, prowadziła rozmowy na temat przejścia do Disneya, ale ostatecznie odrzuciła tę szansę. Disney i BBC odmówiły komentarza.
Disney chciał, aby Moore został jego kolejnym wiceprezesem ds. treści oryginalnych w regionie EMEA. O rekrutacji do tej roli mówiło się w brytyjskiej branży telewizyjnej od czasu ujawnienia Deadline Liama Keelana odchodził po pięciu latach. Keelan zbudował od podstaw zespół twórców oryginalnych w regionie EMEA, a serialem, który prawdopodobnie zdefiniuje jego dziedzictwo Disneya, jest Rywale, wysokobudżetowa adaptacja Jilly Cooper który został przedłużony na drugi sezon. Inne obejmowały serie dokumentów Coleen Rooney: Prawdziwa historia Wagathy oraz Daniel Brühl w roli głównej Zostać Karlem Lagerfeldem.
Disney mierzy wysoko, jeśli chodzi o następcę Keelana. Odważna próba zdobycia Moore’a ujawnia jego plany dotyczące roli i znaczenia w ekosystemie Mysiego Domu. Wiadomo także, że firma skontaktowała się z szefową Netfliksa w Wielkiej Brytanii, Anne Mensah i Polly Hill, szefową działu teatralnego ITV.
Źródła podają, że choć formalnie nie są zaangażowani w rekrutację, dyrektor generalny Disneya Bob Iger i dyrektor ds. rozrywki Dana Walden zainteresowali się tym procesem i w ostatnich tygodniach przebywali w Europie. Formalnymi poszukiwaniami kieruje prezes Disney TV Studios Eric Schrier, który nadzoruje międzynarodową strategię dotyczącą treści.
Nie jest jasne, dlaczego Moore odrzuciła tę rolę, co prawdopodobnie zwiększyłoby jej pensję do 468 000 funtów (600 000 dolarów), ale zmniejszyłoby jej zakres treści i siłę nabywczą. Osoby zaznajomione z tym procesem stwierdziły, że komercyjne żądania Disneya i siła odśrodkowa Ameryki sprawią, że będzie to zupełnie inna propozycja niż BBC.
Moore nadzoruje działalność telewizyjną BBC od 2016 r., a w 2020 r. dodała do swojego portfolio audio i sport, kiedy to awansowała na stanowisko dyrektora ds. treści i dołączyła do zarządu BBC po przegranej z Timem Daviem w wyścigu o stanowisko dyrektora generalnego. Nadzoruje tysiące godzin programów telewizyjnych i dała zielone światło wielu największym hitom w kraju, w tym m.in Zdrajcy, PchłaI Nocny menadżer. W ostatnim czasie BBC i Disney połączyły siły w sprawie regeneracji Doktor Who.
Celem były inne wielkie nazwiska
Źródła podały portalowi Deadline, że szefowa treści Netflix w Wielkiej Brytanii, Mensah i Polly Hill z ITV również rozmawiały z Disneyem, choć nie jest jasne, czy są skłonni opuścić swoje obecne stanowiska.
Para miała za sobą dobre 12 miesięcy w towarzystwie Netflix UK Mały Renifer, Panowie I Oszukaj mnie raz będą gangsterami dla streamera. Tymczasem Hill jest szanowanym komisarzem, który zajmował miejsce w pierwszym rzędzie jako komisarz ITV Pan Bates kontra Poczta przez tygodnie trafiało na pierwsze strony gazet i miało ogromny wpływ na krajobraz polityczny na początku roku. Jest także byłą szefową dramatu BBC.
Jeśli nie uda się pozyskać nikogo z Wielkiej Brytanii, źródła spekulują również, że rola Jona Waxa, który dołączył do Disneya w nowo utworzonej spółce EVP, International Original Television for Disney Entertainment, opublikowanej na początku tego roku, może zostać rozszerzona. Dyrektor wykonawczy z Los Angeles współpracuje z liderami regionalnymi i ich zespołami na całym świecie, tworząc treści lokalne Disney+.
Trwają poszukiwania następcy Keelana. Keelan, który przez lata współpracował z Moore’em w BBC, odejdzie na początku przyszłego roku.