Strona główna Technologia Największy japoński bank przeprasza za kradzież milionów dolarów ze skrytek depozytowych

Największy japoński bank przeprasza za kradzież milionów dolarów ze skrytek depozytowych

2

TOKIO (AP) – Największy bank Japonii przeprosił w poniedziałek za rzekomą kradzież dokonaną przez pracownika o wartości ponad 1 miliarda…

TOKIO (AP) – Największy japoński bank przeprosił w poniedziałek za rzekomą kradzież przez pracownika ponad 1 miliarda jenów (6,6 miliona dolarów) ze skrytek depozytowych klientów.

Bank, formalnie znany jako Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc., oświadczył w poniedziałek, że prowadzi dochodzenie i że zweryfikowane kradzieże dokonane przez około 20 z 60 klientów, których uznano za dotkniętych, opiewały na kwotę 300 milionów jenów (prawie 2 miliony dolarów). Jak dodał, trwa ustalanie odszkodowania.

Do kradzieży doszło w dwóch tokijskich oddziałach banku od kwietnia 2020 roku do końca października br., kiedy problem został wykryty.

Prezes i dyrektor generalny MUFG, Junichi Hanzawa, powiedział reporterom, że pracownica odpowiedzialna za zarządzanie skrytkami depozytowymi i ich kluczami jest podejrzana o wykorzystywanie tej pozycji do kradzieży gotówki i innych kosztowności.

„Sprawa podważyła zaufanie klientów i zachwiała podstawami naszej działalności bankowej” – stwierdził Hanzawa. Przeprosił za spowodowanie niepokoju i kłopotów klientom MUFG.

MUFG stwierdziła, że ​​pracownica przyznała, że ​​wzięła pieniądze i wykorzystała je na inwestycje oraz do celów osobistych. Została zwolniona i współpracowała przy wewnętrznym dochodzeniu banku i dochodzeniu policyjnym, ale nie została jeszcze aresztowana.

Po ujawnieniu informacji o kradzieżach kilkadziesiąt kolejnych osób zgłosiło podejrzenia strat, nad którymi bank pracuje – dodał.

Sprawa MUFG jest drugą niedawną sprawą związaną z działalnością przestępczą w dużej japońskiej instytucji finansowej. W listopadzie Nomura Holdings przyznała, że ​​były pracownik został aresztowany pod zarzutem rabunku, usiłowania morderstwa i podpalenia klienta w Hiroszimie.

Zapytany o kradzieże dokonywane przez MUFG, główny rzecznik rządu powiedział w poniedziałek, że operacje bankowe wymagają wysokiego poziomu zaufania i poczucia służby publicznej.

Sprawa była „niezwykle godna pożałowania” – powiedział główny sekretarz gabinetu Yoshimasa Hayashi.

Prawa autorskie © 2024 Associated Press. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał ten nie może być publikowany, emitowany, pisany ani redystrybuowany.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj