„Czujemy się dobrze ze swoją pozycją i możliwością zachowania niezależności”.
To było Najważniejszy Współdyrektor generalny Chrisa McCarthy’egoaktualizacja statusu Paramount+, dostarczona dzisiejszego poranka w trzecim kwartale zyski dzwonić. Jego komentarz pojawił się po tym, jak analityk zapytał, czy nadal poszukiwany jest partner strategiczny dla Paramount+. Firma otwarcie przyznała, że rozważa różne scenariusze partnerstwa i niedawno ujawniła w dokumencie SEC, że prowadziła rozmowy z rywalami medialnymi.
Streaming był dobrym punktem w kwartale Paramount, gdzie przychody bezpośrednio do konsumentów wzrosły o 10%, a Paramount+ dodał 3,5 miliona abonentów do 72 milionów, co czyni go czwartym co do wielkości światowym streamerem SVOD.
Oświadczenie McCarthy’ego odbiega od tego, co znawcy ujawnili Deadline latem, a mianowicie, że Paramount rozmawiał z Warner Bros Discovery i Amazon na temat potencjalnej współpracy w zakresie transmisji strumieniowej. Szczegóły nie były jasne co do kształtu, jaki przybierze. Podczas sierpniowej rozmowy telefonicznej McCarthy powiedział analitykom z Wall Street, że firma otrzymała „dużo zainteresowania od wielu różnych partnerów” w potencjalnym wspólnym przedsięwzięciu dotyczącym transmisji strumieniowej.
Paramount nie jest całkowicie zamknięty na potencjalne partnerstwo w zakresie transmisji strumieniowej z rywalem. „Możesz całkowicie liczyć na to, że będziemy oportunistyczni” – powiedział dzisiaj McCarthy. „Patrzymy na partnerstwa ze strategicznego punktu widzenia, aby zwiększyć wartość i możesz być pewien, że podejmując decyzję, weźmiemy pod uwagę kluczowe czynniki. Jednak ostateczną wartością będzie to, czy przełoży się to na większą wartość dla naszej dzisiejszej działalności, naszych konsumentów i inwestorów”.
Tradycyjne firmy medialne na ogół mają trudności z zastąpieniem lukratywnego, podwójnego źródła przychodów z linearnej telewizji płatnej kosztowną działalnością w zakresie transmisji strumieniowej, chociaż nastroje konsumentów w dalszym ciągu przesuwają się w stronę tego drugiego. Cięcie kabli co roku eliminuje miliony abonentów płatnej telewizji w USA z pakietu i nie ma jasnego konsensusu co do tego, gdzie może znajdować się najniższy poziom.
Każdy rodzaj dyskusji na temat potencjalnego partnera do transmisji strumieniowej prowadzonej przez Paramount musiałby również obejmować konsultacje z przyszłym rodzicem Skydance. Firmy spodziewają się zakończyć fuzję w pierwszej połowie 2025 r. Ponad 600-stronicowy wniosek SEC, złożony w tym tygodniu, ujawnił, że przed ogłoszeniem fuzji Skydance latem ubiegłego roku Paramount prowadził rozmowy z Comcast na temat możliwego wspólnego przedsięwzięcia pomiędzy dwie usługi OTT.
Prezes Comcast Mike Cavanaugh powiedział w zeszłym tygodniu, że jego konglom jest otwarty na utworzenie spółki joint venture zajmującej się streamingiem dla rozwijającej się, ale wciąż tracącej pieniądze firmy Peacock. Comcast i Paramount mają już spółkę joint venture Sky Showtime, która działa na prawie dwudziestu terytoriach Europy.