CHARLOTTE, Karolina Północna (AP) – Obydwa zespoły pozywają NASCAR w związku ze skargą antymonopolową oświadczyły w sobotę, że osiągnęły porozumienie…
CHARLOTTE, Karolina Północna (AP) – Obydwa zespoły pozywa NASCAR w związku ze skargą antymonopolową oświadczyli w sobotę, że osiągnęli porozumienie z organem nakładającym sankcje, które umożliwi im startowanie w 2025 r., podczas gdy proces prawny będzie kontynuowany.
23XI, zespół należący do Galerii Sław NBA Michaela Jordana i trzykrotnego zwycięzcy Daytona 500 Denny’ego Hamlina oraz Front Row Motorsports odmówiły we wrześniu podpisania ofert podziału przychodów typu „bierz albo zostaw” złożonych przez NASCAR zaledwie 48 godzin przed wyścigiem początek play-offów.
Zespoły złożyły pozew antymonopolowy, twierdząc, że NASCAR to „monopolistyczni prześladowcy”. w zeszłym tygodniu odrzucono w sądzie federalnym prośbę o bycie w dalszym ciągu uznane za zespoły „czarterowane”. Karta jest zasadniczo franczyzą i gwarantuje nagrody pieniężne, miejsce na boisku co tydzień i inne zabezpieczenia.
Obydwa zespoły nalegały, aby rywalizować jako zespoły „otwarte”, co wymagałoby od nich pojawiania się co tydzień i kwalifikowania swoich samochodów do każdego wyścigu. Zespoły otwarte nie otrzymują również tych samych korzyści, co zespoły czarterowe, w tym sprawiedliwych cięć z portfeli finansowych.
Po utracie nakazu – od którego obie drużyny odwołują się – Hamlin zmienił kurs i stwierdził, że tak „Do ustalenia”, jeśli 23XI pojawi się na otwierającym sezon wyścigu Daytona 500 w lutym.
Jednak w sobotnim porannym komunikacie prawnik obu zespołów Jeffrey Kessler powiedział, że NASCAR „usunął ze swojej otwartej umowy antykonkurencyjny wymóg udostępnienia”, aby umożliwić 23XI i Front Row działanie jako otwarte zespoły. Obydwa zespoły mają obecnie dwa wyczarterowane samochody i każdy z nich ma umowy zakupu ze Stewart-Haas Racing na trzeci czarter.
Sprzedaż ta nie została zamknięta, a istniejące cztery umowy czarterowe pomiędzy 23XI a Front Row wygasają z końcem roku. Kessler poprosił o przyspieszoną grudniową rozprawę w sprawie odwołania, ponieważ sezon rozpoczyna się w lutym.
Kessler powiedział, że zespoły wezmą udział jako zespoły „otwarte”.
„Moi klienci będą nadal zwracać się do Czwartego Okręgu o wydanie nakazu, aby mogli kandydować jako zespoły czarterowe, unikając w ten sposób nieodwracalnych szkód” – powiedział Kessler. „Obydwa zespoły wyścigowe są zadowolone, że nadal będą uczestnikami tego sportu, który kochają, jednocześnie walcząc o to, aby był on sprawiedliwy i sprawiedliwy dla wszystkich”.
___
Wyścigi samochodowe AP: https://apnews.com/hub/auto-racing
Prawa autorskie © 2024 Associated Press. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał ten nie może być publikowany, emitowany, pisany ani redystrybuowany.