Strona główna Fason 1 na 5 osób otrzymuje wiadomości od wpływowych osób w mediach społecznościowych:...

1 na 5 osób otrzymuje wiadomości od wpływowych osób w mediach społecznościowych: ankieta Pew

2

(Wzgórze) – Według nowego sondażu przeprowadzonego przez Centrum badawcze Pew.

W przypadku 21 procent dorosłych, którzy twierdzą, że czerpią wiadomości od wpływowych osób w mediach społecznościowych, podział jest mniej więcej równy pomiędzy stronami.

Tego samego nie można powiedzieć o wieku, ponieważ 37 procent dorosłych poniżej 30. roku życia twierdzi, że wpływy są źródłem wiadomości, w porównaniu z 26 procentami dorosłych w wieku 30–49 lat i 15 procentami w wieku 50–64 lata – wynika z badania.

W badaniu zdefiniowano influencera jako osobę, która regularnie publikuje posty na temat bieżących wydarzeń i ma ponad 100 000 obserwujących na Facebooku, Instagramie, TikTok, X czy YouTube.

Sześćdziesiąt pięć procent osób czerpiących wiadomości z mediów społecznościowych twierdzi, że wpływowcy lepiej rozumieją bieżące wydarzenia i kwestie obywatelskie, a 71 procent twierdzi, że wiadomości od wpływowych osób przynajmniej nieco różnią się od wiadomości z innych źródeł.

Respondenci, którzy są bardziej po obu stronach spektrum politycznego, częściej twierdzili, że wpływowi pomogli im lepiej zrozumieć współczesne wiadomości w porównaniu z ich bardziej umiarkowanymi odpowiednikami. Podobnie grupy te częściej konsumują więcej treści od wpływowych osób, z którymi już się zgadzają.

Pew przeprowadził także ankietę wśród samych wpływowych osób i odkrył, że najpopularniejszą platformą mediów społecznościowych jest X, na którym 85% z nich ma konto, a za nimi plasują się Instagram i YouTube – wynika z ankiety.

Około dwie trzecie influencerów biorących udział w ankiecie stwierdziło, że korzysta z więcej niż jednej witryny, w tym 27 procent z pięciu lub więcej witryn. Liczba wpływowych mężczyzn również znacznie przewyższa liczbę kobiet wpływających na wiadomości (od 63 do 30 procent).

Chociaż 48 procent wpływowych osób nie miało jasnej orientacji politycznej, 27 procent wpływowych osób określiło się jako osoby o orientacji prawicowej w porównaniu z 21 procentami, które określiły się jako lewicowe. Wyjątkiem od tych wzorców jest TikTok, w którym 28 procent wpływowych osób ma orientację lewicową, 21 procent prawicową, a 45 procent twórców to kobiety.

Około trzy czwarte dziennikarzy nie jest i nigdy nie było powiązanych z żadną organizacją informacyjną. Badanie wykazało, że rzadziej wyrażają oni wyraźną orientację polityczną. W przypadku tych, którzy mieli wyraźną przynależność, jedna czwarta określiła się jako konserwatysta, republikanin lub zwolennik Trumpa, w porównaniu z dziewięcioma procentami, które określiły się jako liberałowie, Demokraci, zwolenniki Harrisa lub Bidena.

Politycy zauważyli, że media społecznościowe stale zwiększają swój wpływ i wpływy. Influencerzy mediów społecznościowych otrzymał referencje na Narodową Konwencję Demokratów w sierpniu, a politycy to zrobili pojawił się w podcastach popularne na platformach społecznościowych. Badanie wykazało, że około jedna trzecia osób mających wpływ na wiadomości w mediach społecznościowych prowadzi podcast.

W ankiecie, która była częścią Pew-Knight Initiative – partnerstwa pomiędzy Pew a Fundacją Knight – wzięło udział 10 000 dorosłych i 500 wpływowych osób. Trwało od 15 lipca do 8 sierpnia. 4 i ma margines błędu 1,2 punktu.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj