(NEXSTAR) — Chociaż w niektórych częściach kraju jesień była jak dotąd łagodna, dla wielu z nas mroźne zimowe poranki prawdopodobnie nie będą już daleko. (Dziękuję, La Niña.)
Obrazy takich rześkich dni mogą przywoływać w umyśle różne obrazy, w tym jeden przedstawiający Ciebie drżącego w samochodzie, gdy czekasz, aż się nagrzeje. Ale w zależności od samochodu, którym jeździsz, to bolesne, lodowate oczekiwanie może nie mieć żadnego skutku.
Przez dziesięciolecia samochody musiały trochę popracować, aby gaźniki działały prawidłowo. Gdyby samochody nie pozostawały na biegu jałowym przed jazdą, mogłyby utknąć w martwym punkcie, jak wcześniej informował The Washington Post wyjaśnione.
Kiedy w latach 80. i 90. producenci samochodów zaczęli stosować wtryski elektryczne zamiast gaźników, potrzeba pozostawienia samochodu na biegu jałowym zmalała. W przeciwieństwie do poprzednich gaźników, nowa technologia opiera się na czujnikach, które nie muszą się nagrzewać, aby dostarczyć paliwo do silnika – twierdzi. eksperci branżowi.
Kiedyś zalecono kierowcom, aby rozgrzali samochody, aby olej mógł się rozgrzać. Gdy jest zimny, olej staje się gęstszy, co utrudnia smarowanie silnika. To z kolei może spowodować zużycie silnika – twierdzi Todda Wenzela Chevroletaprzedstawicielstwo handlowe w Hudsonville w stanie Michigan.
Ale znowu, w przypadku nowoczesnych samochodów i olejów, rozgrzewanie samochodu dłużej niż kilka minut może nie być konieczne. Oleje silnikowe i nowoczesne silniki zostały zaprojektowane tak, aby lepiej pracować na zimno.
Nawet Departament Energii Stanów Zjednoczonych zauważa, że wytyczne większości producentów samochodów mówią, że Twój pojazd jest gotowy do jazdy już po 30 sekundach rozgrzewania.
„Silnik nagrzeje się szybciej podczas jazdy, co umożliwi szybsze włączenie ogrzewania, obniży koszty paliwa i emisję spalin” – twierdzi agencja federalna. napisał.
Pozostawienie samochodu na biegu jałowym na dłużej niż kilka minut może nie tylko powodować marnowanie paliwa, ale może powodować zanieczyszczenie – według badań tyle samo zanieczyszczeń, co jadący samochód. Fundusz Obrony Środowiska. Może nawet być na biegu jałowym nielegalne w twoim stanie.
Pojazdy elektryczne również nie muszą się nagrzewać. Oddział AAA w Oregonie/Idaho udostępnił wcześniej a Badanie 2019 z KOIN firmy Nexstar, w ramach którego firma przetestowała wiele pojazdów elektrycznych, aby określić ich średni zasięg podczas jazdy w trudnych warunkach pogodowych.
AAA odkryło, że gdy temperatura spadnie poniżej 20 stopni, Zasięg pojazdów elektrycznych można zmniejszyć o 41%. AAA twierdzi, że w dużej mierze winny jest system HVAC używany do ogrzewania wnętrza pojazdu i że kierowcy mogą wydać dodatkowe 25 dolarów na ładowanie za każde przejechane 1000 mil.
Gdy pojazdy objęte badaniem AAA w ogóle nie korzystały z systemu HVAC, zasięg jazdy w niskich temperaturach spadł jedynie o 12%. Jeśli jednak chcesz wykorzystać ciepło, firma AAA zaleciła rozgrzewanie pojazdu elektrycznego podczas ładowania i postoje w pit stopach podczas podróży w celu naładowania.
Kiedy już będziesz w samochodzie i będziesz gotowy do drogi, AAA zaleca jazdę samochodem „normalnie i unikanie gwałtownego przyspieszania”. Dzięki temu „silnik osiągnie wyższą temperaturę szybciej” niż pozostawienie go na biegu jałowym. Choć możesz jechać od razu, warto pamiętać, że Twój samochód nie będzie od razu gotowy do osiągnięcia prędkości międzystanowej.
Według producenta całkowite nagrzanie silnika może zająć od pięciu do 15 minut Znawca biznesu. Ponadto natychmiastowe mocne naciśnięcie pedału gazu może spowodować marnowanie paliwa, powiedział w 2016 r. inżynier mechanik z MIT John Heywood, i może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa, jeśli drogi są zaśnieżone lub oblodzone.
Jeśli jednak jest wyjątkowo zimny dzień, pozostawienie samochodu włączonego na dłużej niż 30 sekund przed ruszeniem może nie być złym pomysłem, wyjaśnia Todd Wenzel Chevrolet. Jednak w większości przypadków, o ile Twój pojazd nie jest starszy niż z początku lat 90., prawdopodobnie nie musisz odmrażać samochodu, zanim wyjedzie na drogi.
Jashayla Pettigrew z KOIN przyczyniła się do powstania tego raportu.