EKSKLUZYWNY: Emmę Thompson-napisana muzyczna adaptacja filmu fantasy Niania McPheeopowiadający o wiedźmie posiadającej magiczne moce dzierżone za pomocą laski, ma trafić na londyński West End w 2026 roku, jak może ujawnić Deadline.
Zdobywca Oscara Thompson, autor tekstów Gary Clark i Tytuł roboczyDział sceniczny firmy przez ponad dekadę z przerwami pracował nad produkcją na podstawie filmu z 2005 roku w reżyserii Kirka Jonesa, w którym Thompson wcielił się w tytułową rolę.
Olivia Colman zagrała nianię z zębami na wczesnych warsztatach związanych z musicalem w Londynie w 2018 roku. Potwierdził to wówczas Thompson, który pochwalił „wspaniały” występ Colmana. W autorskich warsztatach wzięły także udział Lily James i Rory Kinnear. Sophie Thompson brała udział w późniejszych przebiegach testowych.
Colman nie brała udziału w kolejnych przeglądach, ale to nie wyklucza jej ewentualnego zaangażowania na West Endzie.
Moje źródła, które odmówiły bycia cytowanymi w protokole, podkreśliły, że „nie było żadnych rozmów castingowych” i dodała: „Nie ma sensu z nikim rozmawiać, dopóki nie zarezerwujemy teatru i nie potwierdzimy dat”.
Jednak teraz, gdy reżyserka Katy Rudd oficjalnie podpisała kontrakt na reżyserię serialu, wiele się dzieje za kulisami. Wczesne prace nad musicalem nadzorował Thompson, następnie Rudd został zatrudniony jako reżyser późniejszej serii warsztatów.
Produkcje Rudda jako reżysera obejmują Baletkiwystawiany obecnie w Teatrze Narodowym, Kiedy Winston wyruszył na wojnę z siecią bezprzewodową w magazynie Donmar, Obóz Zygfryda w Old Vic i Ocean na końcu pasaktóry grał w National i na West Endzie. Pracowała jako zastępca dyrektora ds Dzień Świstaka I Dziwny przypadek psa nocą.
„Ona i Emma pracują ręka w rękę” – na Niania McPhee musical, podało nam źródło.
Deadline słyszy, że na debiuty najbardziej prawdopodobny jest rok 2026, ponieważ w tej chwili źródło zauważyło, że „po prostu nie ma dostępnych dużych kin”.
Przedstawiciele głównych właścicieli teatrów — LW Theatres Andrew Lloyda Webbera, Delfont Mackintosh Theatres Camerona Mackintosha, Nimax Theatres Nica Burns i Maxa Weitzenhoffera, Ambassador Theatre Group i Nederlander Theatres — zostali zaproszeni na czytanie sceniczne kilka miesięcy temu i, sądząc po komentarzach,: musical oparty na ukochanym filmie cieszy się dużym zainteresowaniem.
W filmie wystąpił także Colin Firth w roli wdowca, który potrzebuje niani do opieki nad swoim niesfornym potomstwem. Pomysłowy Dodger gwiazda Thomas Brodie-Sangster zagrał jedno z dzieci. Imelda Staunton grała kucharkę, a Kelly Macdonald pełniła rolę pomywaczki. Angela Lansbury zagrała potężną Lady Adelaide Stitch, ciotkę rodziny.
Niania McPheeubrany na czarno surowy specjalista dyscyplinujący przybywa bez zaproszenia, aby uwolnić krnąbrne dzieci od najgorszych nawyków. Im lepiej zachowują się dzieci, tym ona jest dla nich milsza. Dla mnie to brzmi całkiem nieźle.
Thompson stworzył musical i jedno i drugie Niania McPhee filmy w Christianna Brand’s Pielęgniarka Matylda Tales opublikowano po raz pierwszy w 1964 roku. Thompson napisał książkę o serialu i napisał teksty wraz z Clarkiem, który również skomponował muzykę.
Niania o surowym wyglądzie, ale o miękkim sercu ma zwyczaj zaskakiwać ludzi, wchodząc bez zapowiedzi i mówiąc: „Pukałem”. Na potrzeby produkcji scenicznej stworzono kilka iluzji, w tym jedną, która najwyraźniej wykorzystuje sztuczkę „Zapukałem”.
Ulubiony komentarz Niani McPhee to: „Kiedy mnie potrzebujesz, ale mnie nie chcesz, wtedy zostanę. Ale kiedy będziesz mnie chciał, ale dłużej będziesz mnie potrzebować, wtedy będę musiał odejść.