(NEXSTAR) – Matka z Południowej Karoliny złożyła pozew zbiorowy przeciwko firmie Mattel w związku z partią lalek „Wicked”, których opakowanie zawierało link do strony pornograficznej.
W swoim pozwie Holly Ricketson z hrabstwa Edgefield utrzymuje, że jej córka odwiedziła ten link po tym, jak Ricketson kupił jej lalkę „Wicked”. Z dokumentów sądowych uzyskanych przez prokuraturę wynika, że oboje byli „przerażeni tym, co zobaczyli”. USA dzisiaj I Reutera.
„Powód i konsumenci nie wiedzieli i nie mieli powodu, aby wiedzieć, że zakupione Produkty będą zawierać dostęp do takiego niewłaściwego łącza internetowego, biorąc pod uwagę, że produkt był reklamowany dla dzieci w wieku 4 lat i starszych” – czytamy w pozwie.
Jak wynika z pozwu, Ricketson żąda w imieniu potencjalnych powodów co najmniej 5 milionów dolarów w wyniku „niewybaczalnego” błędu w druku.
Po raz pierwszy błąd wyszedł na jaw na początku listopada mężczyzna z Indiany kupił lalkę dla krewnego i stwierdził, że link jest nieodpowiedni dla docelowego odbiorcy.
Mattel wkrótce przeprosił, stwierdzając, że firma „głęboko” żałuje błędu.
„Firma Mattel została poinformowana o błędnym druku na opakowaniach lalek z kolekcji Mattel Wicked, sprzedawanych głównie w USA, a którego celem było przekierowanie konsumentów na oficjalną stronę docelową WickedMovie.com” – stwierdził producent zabawek w oświadczeniu przesłanym do Nexstar.
Mattel dodał, że planuje „zaradzić” problemowi, po czym część niesprzedanych lalek została usunięta ze stron takich jak Amazon i Target, Powiązana prasa zgłoszone.
Mattel już wcześniej doradzał konsumentom, aby „wyrzucili opakowanie produktu lub zakryli łącze”. Firma poinformowała również, że klienci mogą skontaktować się z Działem Obsługi Klienta Mattel, aby uzyskać więcej informacji.
Przedstawiciel firmy Mattel nie był w czwartek dostępny, aby skomentować pozew.
Filmowa adaptacja „Wicked” z Cynthią Erivo i Arianą Grande w rolach głównych jest obecnie w kinach. Film zarobił na całym świecie ponad 370 milionów dolarów Według Box Office Mojo, witryny śledzącej przychody z filmów, od premiery 22 listopada.