KOLUMBUS, Ohio (WCMH) – Klienci dotknięci naruszeniem danych przez agencję monitorowania kredytów Equifax w 2017 r. mogą kwalifikować się do kolejnej płatności.
Mniej więcej 147,9 mln Amerykanów ucierpiały w wyniku naruszenia, w wyniku którego ujawniono nazwiska użytkowników, numery ubezpieczenia społecznego, daty urodzin, numery prawa jazdy i 200 000 numerów kart kredytowych. W 2022 r. Equifax zaoferował dotkniętym Amerykanom 125 dolarów lub 10 lat bezpłatnego monitorowania kredytuchociaż niektórzy klienci zgłosili otrzymanie mniej niż ich udział. Teraz Equifax ponownie otwiera swoje kieszenie, aby sfinansować dotkniętych klientów.
Zgodnie z wiadomością e-mail otrzymaną przez WCMH firmy Nexstar od JND Legal Administration, wyznaczonego przez sąd zarządcy ugody, pozostałe środki z Funduszu Restytucji Konsumentów zostaną przekazane uprawnionym klientom.
W e-mailu nie podano, jakiej kwoty klienci mogą się spodziewać, ale poinformowano członków pozwu zbiorowego, że środki będą dystrybuowane za pośrednictwem elektronicznych kart przedpłaconych. Osoby kwalifikujące się otrzymają e-mail w tygodniu rozpoczynającym się 9 grudnia z instrukcjami dotyczącymi wykorzystania karty.
Karty te będą pochodzić z konkretnego adresu podanego w wiadomości e-mail wysłanej do kwalifikujących się klientów. WCMH nie podaje tego adresu e-mail, aby zminimalizować ryzyko fałszywych wiadomości. Osoby, które uważają, że mogą się kwalifikować, powinny sprawdzić swoją skrzynkę odbiorczą i folder ze spamem. Mogą również skontaktować się z JND pod adresem info@EquifaxBreachSettlement.com lub zadzwoń do nich pod numer 1-833-759-2982.
Drugi termin na złożenie wniosku o odszkodowanie z tytułu strat lub czasu spędzonego z własnej kieszeni upłynął 22 stycznia 2024 r., więc klienci musieliby już złożyć wniosek, aby kwalifikować się do płatności. Każda osoba dotknięta naruszeniem, niezależnie od tego, czy złożyła wniosek, czy nie, jest uprawniona do bezpłatnych usług przywracania tożsamości co najmniej do 22 stycznia 2029 r.
Pierwsze wypłaty rozliczeniowe zostały wypłacone w 2022 r., a wielu klientów zgłosiło wypłaty mniej niż przewidywano. Według dokumentów złożonych w Federalnej Komisji Handlu, początkowa ugoda w wysokości 700 milionów dolarów przyznała jedynie 425 milionów dolarów na zwrot kosztów klientom. Po równo podzielonym pomiędzy osoby dotknięte naruszeniem każda osoba otrzymałaby jedynie 21 centów, gdyby wszyscy przyłączyli się do ugody.
Według stanu na listopad naruszenie Equifax to 14. największe naruszenie danych w historii Stanów Zjednoczonych, dotykając prawie połowę Amerykanów.