Strona główna Fason COPA publikuje wideo ze śmiertelnego pościgu policyjnego w Chicago; pytania dotyczące polityki...

COPA publikuje wideo ze śmiertelnego pościgu policyjnego w Chicago; pytania dotyczące polityki pościgowej

2

CHICAGO – We wtorek po południu opublikowano nowy film przedstawiający śmiertelny październikowy wypadek spowodowany przez uciekającego przed policją kierowcę.

Cywilne Biuro Odpowiedzialności Policyjnej (COPA) nie ustaliło jeszcze, czy zagrożenie stwarzane przez kierowcę i jego pasażera przewyższa potencjalne niebezpieczeństwo pościgu.

Jest to problem, o którym obszernie donosi WGN Investigates, ponieważ w ciągu ostatnich pięciu lat miasto wypłaciło prawie 100 milionów dolarów w ramach ugody.

Do zdarzenia doszło 1 października tuż przed godziną 2 w nocy, kiedy policja goniła dwóch mężczyzn w czarnym Lexusie. Sprawcy przejechali na czerwonym świetle, wjechali w inny samochód i uderzyli w budynek.

Sygnał radiowy policji wskazywał, że w momencie wypadku funkcjonariusze byli dwie przecznice dalej. Pasażer Lexusa zginął, kierowca doznał urazu nogi. Kierowca samochodu, który został uderzony, nie odniósł obrażeń.

Ze wstępnego raportu policji wynika, że ​​funkcjonariusze „zaobserwowali dwie osoby, prawdopodobnie uzbrojone, wchodzące do czarnego sedana Lexusa. Gdy funkcjonariusze próbowali przeprowadzić dochodzenie, sedan uciekł z dużą prędkością, a funkcjonariusze ruszyli w pościg”.

Administracja byłej burmistrz Lori Lightfoot zaostrzyła politykę pościgu za pojazdami policyjnymi po tym, jak funkcjonariusze, podejrzani i niewinni cywile zostali ranni i zabici.

„Odkąd zostałem burmistrzem bardzo niepokoją mnie pościgi policyjne. Ich częstotliwość, fakt, że powodują obrażenia, śmierć, szkody materialne, całe prace” – powiedziała Lightfoot w czerwcu 2020 r.

Polityka pościgowa nakazuje funkcjonariuszom podjęcie decyzji, czy „konieczność natychmiastowego zatrzymania uciekającego podejrzanego przewyższa poziom nieodłącznego zagrożenia stwarzanego przez pościg pojazdem mechanicznym”.

Idzie to dalej, wymieniając przestępstwa, za które policjanci nie mogą ścigać, w tym wykroczenia drogowe, jazdę pod wpływem, kradzież, a nawet posiadanie skradzionego samochodu.

Na początku tego roku emerytowany porucznik CPD John Garrido powiedział WGN News, że ta polityka zakuwa funkcjonariuszy policji w kajdanki i ośmiela przestępców.

„Zawsze powtarzam, że źli goście są na ogół głupi, ale jeśli w końcu odejdą i zorientują się, że «nikt mnie nie ściga», wieść się rozniesie i w końcu zrozumieją” – powiedział Garrido w kwietniu 2024 r.

Pomimo zmian w polityce WGN Investigates odkryło, że liczba pościgów w Chicago wzrosła o 50% w ciągu ostatnich trzech lat, podczas gdy liczba zakończonych pościgów wzrosła tylko nieznacznie, a liczba pościgów kończących się kontuzjami spadła.

Policja podała, że ​​funkcjonariusze znaleźli dwie sztuki broni na miejscu wypadku, który miał miejsce 1 października, po czym przeciągnęli kierowcę w bezpieczne miejsce.

CPD powiedział WGN News o ocalałym kierowcy ___ pomimo znalezienia na miejscu dwóch pistoletów.

Zaangażowani funkcjonariusze nie spotkali się z dyscypliną i nadal pracują.

Jak wykazały raporty WGN Investigates, nie jest to tylko kwestia bezpieczeństwa, ale także finansowa.

W ciągu ostatnich pięciu lat miasto wypłaciło co najmniej 98 milionów dolarów z tytułu ugody policyjnej związanej z pościgami.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj