(NEXSTAR) – Nowe dane sugerują, że Bud Light nie jest już liderem w amerykańskich barach – przynajmniej jeśli chodzi o najpopularniejsze piwa z beczki oferowane w barach w całych Stanach Zjednoczonych
Technologie linii kreślarskichfirma dostarczająca oprogramowanie dla dystrybutorów napojów, w niedawnym raporcie stwierdziła, że Michelob Ultra – który podobnie jak Bud Light jest własnością Anheuser-Busch InBev – niedawno wyprzedził Bud Light pod względem „liczby uchwytów do kranów” działających w USA lokale z instalacjami piwnymi.
Jennifer Hauke, założycielka Draftline Technologies, powiedziała, że Michelob Ultra od lat był gotowy, aby zająć pierwsze miejsce.
„Awans Micheloba Ultra na lidera pod względem liczby uchwytów do armatury odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów” – stwierdził Hauke w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną do Nexstar. „Michelob Ultra od wielu lat jest na dobrej drodze, aby wyprzedzić Bud Light i zająć pozycję marki nr 1 w kategorii draft (pod względem całkowitej liczby kliknięć). Wiadomość jest taka, że Michelobowi Ultra się to udało – mamy nowy numer 1.”
Wiadomość o tym, że Michelob Ultra wyprzedził Bud Light (pod względem kranów do piwa) pojawiła się około półtora roku po tym, jak Bud Light stracił tytuł najlepiej sprzedającego się piwa ogółem do Modelo Especiala. W lipcu 2024 r. Michelob również wyprzedził Bud Light jako drugie najlepiej sprzedające się piwo, rezygnując z Bud Light na trzecie miejsce.
Spadek ten, przynajmniej częściowo, przypisuje się ostrej reakcji na współpracę Bud Light w 2023 r Dylana Mulvaneya, transpłciowa aktywistka i influencerka. Współpraca wywołała wezwania do bojkotu ze strony krytyków partnerstwa marki z Mulvaney. Jednak niektórzy fani Mulvaney, a także członkowie społeczności LGBTQ+ również krytycznie ocenili Anheuser-Busch w związku z tym, jak zareagowali na tę reakcję.
„To, że firma zatrudni osobę transpłciową, a potem nie publicznie jej broni, jest moim zdaniem gorsze niż niezatrudnienie osoby transpłciowej, ponieważ pozwala klientom na bycie tak transfobicznym i pełnym nienawiści, jak chcą” – powiedziała Mulvaney w czerwcu 2023 r.Film z TikToka. „A nienawiść nie kończy się na mnie.”
Tymczasem Draftline Technologies dodało, że wzrost popularności Michelob Ultra jako najlepiej sprzedającego się piwa z beczki wynika również z gustów klientów, które odzwierciedlają „szersze zgodność z trendami w zakresie prozdrowotnego piwa premium”.
„Należy zauważyć, że rozwój Micheloba Ultra trwał lata” – powiedział Hauke.
Anheuser-Busch InBev nie była w stanie od razu skomentować ustaleń Draftline Technologies. Ale przedstawiciel powiedział CNN że firma jest „dumna” z faktu, że dwa spośród jej piw zajmują pierwsze i drugie miejsce pod względem popularności.
„Bud Light jest o ponad 30% większy od najbliższego konkurenta w drafcie” – dodał rzecznik Anheuser-Busch InBev.
Draftline Technologies oparło swoje ustalenia na danych zebranych z „nieco ponad miliona linii” w lokalach piwnych w 40 stanach. Hauke powiedział Nexstar, że według własnych szacunków firma śledzi „gdzieś” od połowy do dwóch trzecich wszystkich systemów piwnych w USA.