CHESAPEAKE, Wirginia (FALISTY) – Tymczasowy dyrektor generalny Dollar Tree powiedział, że sieć dyskontów może podnieść ceny, a nawet wycofać niektóre produkty ze sprzedaży, jeśli Donald Trump będzie realizował swój plan taryfowy.
Obecnie podstawowa cena wielu produktów w Dollar Tree wynosi 1,25 dolara. Jednak w środę dyrektor generalny Mike Creedon ogłosił w rozmowie telefonicznej o wynikach finansowych, że możliwa jest podwyżka cen niektórych artykułów, jeśli prezydent-elekt nałoży podatki na towary znajdujące się w zapasach sklepów.
W szczególności Creedon omówił plany złagodzenia potencjalnych ceł poprzez wykorzystanie „elastyczności” systemu „wielu cen” sklepu, który odnosi się do asortymentu Dollar Tree wycenionego powyżej ceny bazowej 1,25 dolara.
Creedon powiedział, że Dollar Tree może również zmienić miejsce pozyskiwania swoich produktów, jeśli cła zaczną obowiązywać.
Ogłoszenie następuje z chwilą, gdy Jeff Davis, dyrektor finansowy Dollar Tree przygotowuje się do ustąpienia ze swojej roli.
Trump powiedział, że planuje nałożyć 25% cło na produkty z Meksyku i Kanady, a także dodatkowe 10% na towary z Chin. Proponowane cła mogą mieć wpływ na produkty takie jak stal i plastik z Kanady, samochody z Meksyku oraz smartfony i komputery z Chin.
Kierownictwo Dollar Tree nie wskazali, na jakie kategorie towarów może mieć wpływ proponowany plan taryfowy ani jakie „przedmioty nieekonomiczne” można usunąć ze sklepowych półek.
W środowym ogłoszeniu firma wskazała również, że może zmienić specyfikacje produktów lub zmienić rozmiary swoich produktów, aby złagodzić wszelkie problemy taryfowe.
„Opierając się na naszej skali i naszej dotychczasowej historii radzenia sobie z podobnymi wyzwaniami, wierzymy, że istnieje szeroki zakres potencjalnych działań, które możemy podjąć, aby pomóc złagodzić dodatkowe cła, jeśli i kiedy one się zmaterializują” – powiedział Creedon.
Rodney Lake, dyrektor Instytutu Inwestycyjnego Uniwersytetu George’a Washingtona, powiedział WAVY Nexstar, że konsumenci powinni spodziewać się podwyżek cen ze strony największych firm, kiedy i jeśli plan taryfowy zostanie wdrożony.
„Możemy zauważyć te wyższe ceny, ponieważ jest na przykład mało prawdopodobne, aby te firmy odniosły tak duże straty na swoje zyski i przeniosły to na później” – powiedział Lake.