(NEXSTAR) – Całkowite zaćmienie Słońca, Mania Taylor Swift podczas Super Bowl I Elmo melduje się dotyczące zdrowia psychicznego kraju to tylko kilka przystanków w naszej szalonej podróży po 2024 r., która kazała nam szukać odpowiedzi na wiele z tych samych pytań.
Ameryka kwestionowała wiele rzeczy, w tym niektóre podstawowe kwestie, takie jak słowa, których używamy, aby się ze sobą komunikować. Czy to z chęci lepiej zrozumieć Pokolenie Alphalub po prostu sprawdzenie gramatyki, według Trendów Google oto najlepsze wyniki dla hasła „jest… prawdziwym słowem”:
- Poważny
- Coś ślicznego
- Sigmy
- Zabawnik
- Skibidi
Dowiedzieliśmy się także o znudzeniu, „uczuciu zmęczenia i niezadowolenia” – twierdzi Merriam-Webster, a liczba wyszukiwań w Google gwałtownie wzrosła po premierze w czerwcu 2024 r. przebojowego filmu studia Pixar „W głowie się nie mieści 2”, w którym występuje postać oparta na emocjach.
Zamiast gotować, Amerykanów bardziej zainteresował przepis powiązany z grą online Infinite Craft opartą na sztucznej inteligencji, która pozwala łączyć podstawowe elementy, takie jak „woda”, „wiatr” i „ogień”, aby odblokować inne. Najlepsze wyniki w kategorii „Jak zrobić…” w 2024 r. to „Jak stworzyć człowieka w nieskończonym rzemiośle” i „Jak stworzyć życie w nieskończonym rzemiośle”.
Kolejnym ważnym wydarzeniem zaznaczającym rok 2024 było igrzyska olimpijskie w Paryżuco skłoniło Amerykanów do zastanawiania się, „jak ciężkie” są różne rzeczy. Trzy najczęściej zadawane pytania dotyczyły pchnięcia kulą, rzutu młotem i dyskiem, w tej kolejności.
W 2024 r. nawiązaliśmy także nowe relacje i zakwestionowaliśmy istniejące. Najczęściej wyszukiwanym hasłem „kiedy powinien…” było „kiedy związek powinien stać się wyłączny”. „Czy można mieć wątpliwości w związku” – to drugie najczęściej wyszukiwane pytanie dotyczące związków.
Podział niektórych najpopularniejszych tematów wyszukiwań w 2024 r. według miasta – możesz znaleźć swoje tutaj – ujawnił również kilka interesujących różnic.
Najpopularniejszą piosenką roku była piosenka „Not Like Us” Kendricka Lamara. „The Alchemy” Taylor Swift był najczęściej wyszukiwany tylko w jednym amerykańskim mieście – Kansas City w stanie Missouri.
Były też muzyczne „miasta siostrzane” z dokładnie tymi samymi 5 najpopularniejszych utworami. Mieszkańcy Buffalo w stanie Nowy Jork; i Columbus w stanie Ohio w równym stopniu przeszukiwały te trafienia:
- Nie tak jak my – Kendrick Lamar
- Espresso – Sabrina Carpenter
- Houdini-Eminem
- Euforia – Kendrick Lamar
- Powodzenia, kochanie! – Chappell Roan
Podobnie jak Louisville w Kentucky i obszar Greensboro-High Point-Winston Salem w Północnej Karolinie:
- Nie tak jak my – Kendrick Lamar
- Za słodko – Hozier
- Houdini-Eminem
- Dziecko za milion dolarów – Tommy Richman
- Grubo – KSI
Ale skoro rok 2024 dobiega końca, nad czym zastanawiają się Amerykanie w nadchodzącym roku?
W środę najgorętsze wyszukiwania w Google „2025” obejmowały pytania o skład na kwietniowym festiwalu Dreamville Music Festival, draft do ligi MLB oraz o to, kim będą trenerzy w „The Voice”.