CHICAGO — Komisja Rady Miejskiej ds. Bezpieczeństwa Pieszych i Ruchu Drogowego może w poniedziałek po raz pierwszy głosować nad propozycjami, które obniżą ograniczenie prędkości w mieście i umożliwią mieszkańcom przesyłanie zdjęć miejsc naruszających zasady parkowania do celów egzekwowania prawa, twierdzi CHICAGO. opublikowany porządek obrad.
Środki zostały wprowadzone w lipcu przez Ald. Daniel La Spata (1. okręg), przewodniczący komisji, przy wsparciu zwolenników transportu publicznego i ruchu rowerowego, a także wywodzą się z planu miasta na rok 2017 „Wizja Zero„planujemy wyeliminować ofiary śmiertelne w ruchu drogowym do 2026 r.
Środek ograniczający prędkość zmieniłby istniejące rozporządzenie miasta, zmniejszając dopuszczalną prędkość na ulicach miasta z maksymalnie 30 mil na godzinę do 25 mil na godzinę. Nie dotyczyłoby to ulic będących własnością Departamentu Transportu stanu Illinois.
Władze miasta twierdzą, że 70 procent ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w ubiegłym roku dotyczyło kierowców jadących z dużą prędkością. Dane miejskie pokazuje, że osoba uderzona przez pojazd jadący z prędkością 30 mil na godzinę ma 60 procent szans na przeżycie. Szansa na przeżycie wzrasta do około 95 procent, jeśli dana osoba zostanie potrącona przez pojazd jadący z prędkością 20 mil na godzinę.
„Jeśli pomyślisz o tym z logicznego punktu widzenia, gdy samochód jedzie szybciej, zatrzymanie się zajmuje więcej czasu. Zatem gdy samochód jedzie z prędkością 30 mil na godzinę, zatrzymanie zajmuje około 30 metrów, a zatrzymanie się po zaledwie 5 milach może nastąpić na Daje to samochodom szansę na zatrzymanie się” – powiedziała Audrey Wennink, starsza dyrektor ds Metropolitalna Rada Planowaniaktóry wspiera tę zmianę.
Wennink powiedział, że w Nowym Jorku i San Francisco odnotowano spadek liczby ofiar śmiertelnych od czasu ograniczenia ograniczeń prędkości.
Dane przekazane WGN pokazują, że liczba ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w Chicago utrzymuje się na takim samym poziomie jak w zeszłym roku, co oznacza spadek w stosunku do szczytu w 2021 r., ale nadal wyższy niż poziom przed pandemią.
Rozwiązanie polegające na egzekwowaniu prawa dotyczące zdjęć stworzyłoby program pilotażowy, który umożliwiłby obywatelom przesyłanie do miasta zdjęć pojazdów nielegalnie zaparkowanych na liniach rowerowych i autobusowych za pośrednictwem numeru 311. Po dwóch ostrzeżeniach Departament Finansów miasta wystawiałby wezwania do zarejestrowanych właścicieli pojazdów.
Posiedzenie zaplanowano na poniedziałek o godz. 10.00 w sali Rady Miejskiej.