CHICAGO — Reporter ruchu drogowego WGN Brhett Vickery przedstawia najnowsze informacje na temat fazy 2 projektu odbudowy Kennedy Expressway.
Wielu widzów pisało e-maile do Brhetta z pytaniami dotyczącymi projektu. Większość z nich zadaje głównie jedno pytanie: O co chodzi z napadem?
Po rozmowie z Departamentem Transportu stanu Illinois (IDOT) musisz wiedzieć pięć rzeczy:
Co to jest REVLAC?
Obecnie trwa instalacja systemu kontroli dostępu do pasa ruchu (REVLAC).
Rzeczniczka IDOT, Maria Castaneda, twierdzi, że system steruje nie tylko bramkami, ale wszystkimi komponentami za bramkami. Innymi słowy, siedem i pół mili światłowodu, wszystkie połączenia, kable i kamery. Nie tylko do sterowania każdym osobnym pudełkiem na dystansie siedmiu i pół mili, ale są też cztery wolnostojące elementy sterujące, z którymi wszystko działa zsynchronizowane.
Poza tym to wszystko musi łączyć się z Schaumburgiem, czyli głównym biurem.
Co oznacza „późna jesień”?
IDOT twierdzi, że prace mają zostać ukończone „późną jesienią”.
Według rzeczniczki IDOT, Marii Castanedy, wszystko zależy od pogody. IDOT zazwyczaj nie określa rzeczywistego harmonogramu projektu, dopóki nie zbliży się do daty zakończenia.
IDOT obiecuje ogłosić, gdy będzie znana dokładna data.
Gdzie są pracownicy budowlani?
Ponieważ REVLAC jest instalowany, obecnie prowadzonych jest więcej prac technicznych niż drogowych.
Rzeczniczka IDOT, Maria Castaneda, twierdzi, że ponieważ masz betonową ścianę, obok której zwykle pracują pracownicy, nie będziesz ich widzieć na co dzień.
Castaneda wyjaśnił również, że większość prac drogowych odbywa się w godzinach nocnych.
Dlaczego niektórym pozwolono korzystać z pasów ekspresowych podczas DNC?
Rzeczniczka Maria Castaneda twierdzi, że IDOT współpracował z tajnymi służbami podczas Narodowej Konwencji Demokratów i zapewnił im ograniczony dostęp.
Dlaczego ta część projektu zajmuje tak dużo czasu?
Rzeczniczka IDOT, Maria Castaneda, twierdzi, że IDOT nie spieszy się z instalacją REVLAC, ponieważ jest to bardzo ważne dla bezpieczeństwa wszystkich osób.
Castaneda wyjaśnia, że system musi działać poprawnie za każdym razem, gdy jest testowany. Muszą upewnić się, że bramy zamykają się prawidłowo, aby uniemożliwić komuś wejście w złym kierunku. Mówi, że bezpieczeństwo jest priorytetem numer jeden, dlatego ważne jest, aby wszystkie połączenia zostały zainstalowane i działały prawidłowo.