WASZYNGTON (NEXSTAR) – Federalna Komisja Handlu przyjęła w środę ostateczną zasadę, która będzie wymagać od przedsiębiorstw ułatwienia konsumentom anulowania niechcianych subskrypcji i członkostwa.
„Brak możliwości anulowania jakichkolwiek subskrypcji, zwłaszcza przez kilka miesięcy, to naprawdę może się przydać” – powiedział Jon Donenberg z Krajowej Rady Ekonomicznej.
Aby rozwiązać ten problem, Federalna Komisja Handlu twierdzi, że będzie teraz wymagać od firm, aby umożliwiły konsumentom anulowanie subskrypcji i członkostwa tak samo proste, jak rejestracja.
„Jeśli więc zarejestrujesz się online jednym kliknięciem, powinieneś móc anulować rejestrację online jednym kliknięciem” – powiedział Donenberg.
Donenberg twierdzi, że ta zasada będzie karać firmy wprowadzające ludzi w błąd co do subskrypcji i wymagać od nich uzyskania zgody konsumentów przed pobraniem opłat za członkostwo, automatyczne odnawianie i programy powiązane z ofertami bezpłatnego okresu próbnego.
„Kiedy zdecydują, że nie chcą już czegoś kupować, powinni mieć możliwość wyłączenia tych subskrypcji” – powiedział Donenberg.
Amerykańska Izba Handlowa nazywa tę nową zasadę przejęciem władzy przez rząd i próbą mikrozarządzania prywatnymi przedsiębiorstwami.
„To, co widzimy u Federalnej Komisji Handlu pod rządami tej administracji, to chęć rozszerzenia swojej władzy i rozbudowy rządu” – powiedział Robert Winterton z NetChoice.
NetChoice reprezentuje członków społeczności biznesowej online. Winterton twierdzi, że rezygnacja z usług nie jest taka trudna.
„Większość subskrypcji można bardzo, bardzo łatwo anulować. Te trudniejsze, jak na przykład telewizja kablowa, można anulować na żądanie abonenta za pomocą czegoś takiego jak sztuczna inteligencja” – powiedział Winterton.
Nowe zasady zaczną obowiązywać w kwietniu 2025 r.