(NEXSTAR) — W miarę zbliżania się wyborów prezydenckich w 2024 r. obie partie naciskają, aby zapewnić sobie jak największą liczbę głosów.
Jedną z dróg, którą bada kampania Harris-Walz, jest dotarcie do graczy – grupy demograficznej, która według Badanie 2023 przez Entertainment Software Association, składa się głównie z pokolenia Z i pokolenia milenialsów.
W ubiegły weekend kandydat na wiceprezydenta Tim Walz i posłanka Alexandria Ocasio-Cortez transmitowali na żywo w oficjalnym programie Kamala Harris Kanał na Twitchu pograć i porozmawiać o nadchodzących wyborach.
Twitch to witryna z transmisją na żywo, która specjalizuje się w grach wideo i średnich 2,3 miliona codziennych widzów.
Oboje grali razem w Madden NFL ’25, Ocasio-Cortez pokazała swoją farmę w przytulnym niezależnym symulatorze rolnictwa Stardew Valley, a Walz zaskoczył widzów, popisując się swoimi umiejętnościami jazdy w hicie Sega Dreamcast z początku XXI wieku Crazy Taxi.
W ramach kampanii na początku października nawiązano już próbę zorganizowania innego wydarzenia typu crossover na Twitchu, kiedy to nawiązano współpracę ze streamerem World of Warcraft Preheat, który zaprezentował na stronie swoją rozgrywkę, podczas gdy z boku ekranu odtwarzany był rajd Harrisa. To wydarzenie został w dużej mierze przejrzany przez graczy w mediach społecznościowych.
Popularny streamer World of Warcraft Maximum nazwał to „szaloną rzeczą do zobaczenia” w poście na swojej stronie X.
Instytut Technologii Nowej Anglii Koordynator ds. e-sportu Brandon Eigenbrode uważa, że politycy będą musieli ponownie przemyśleć swoje podejście do wykorzystania Twitcha.
„W przypadku takich sytuacji, w których mamy tylko wymianę i losową grę, która nie ma ze sobą żadnego związku, uważam, że jest to niewłaściwy sposób” – powiedział Eigenbrode.
Zarówno Kamala Harris, jak i były prezydent Donald Trump również transmitowali swoje wiece na Twitchu, co zdaniem Eigenbrode może mijać się z istotą platformy.
„Jaki jest sens umieszczania tego na Twitchu, jeśli jest to to samo, co w telewizji? To mija się z celem” – stwierdził Eigenbrode.
Nie jest to również pierwszy cykl wyborczy, w którym kampanie próbują wykorzystać Twitcha.
W 2020 roku Ocasio-Cortez transmitowała na żywo na swoim kanale na Twitchu, aby zagrać w przełomową grę Among Us, oszukańczą grę wieloosobową, z udziałem przedstawiciela Ilhana Omara i grupy popularnych twórców na Twitchu, w tym Pokimane, Dr. Lupo i Hasanabi.
Według komentatora e-sportu Rod Breslauszczytowy poziom transmisji wyniósł 439 000 jednoczesnych widzów, co stanowiło wówczas trzecią co do wielkości liczbę jednoczesnych widzów w historii platformy, przy łącznej liczbie około 5,2 miliona widzów w trakcie transmisji.
Najciekawsze momenty transmisji zostały przesłane przez różne witryny z grami i twórców treści na YouTube, co zgromadziło kolejne miliony wyświetleń na VOD.
Transmisja Madden Walza i Ocasio-Corteza nie odniosła jednak tego sukcesu, osiągając nieco ponad 4000 widzów jednocześnie, według Twitchtracker.com.
Trudno określić ilościowo wpływ wydarzeń transmitowanych na żywo na kampanie, ale Eigenbrode sugeruje, że jeśli politycy chcą skutecznie wykorzystać Twitcha jako platformę, muszą skupić się na tym, co czyni go wyjątkowym – grach.
„Ludzie, którzy naprawdę grają w gry, mogą w pewnym sensie zdać sobie sprawę z tego, w co [these politicans] co robią i myślę, że właśnie dlatego AOC gra w Among Us odniosło taki sukces” – powiedział Eigenbrode. „Po prostu grała w grę z innymi graczami.”