(NEXSTAR) — Według doniesień, krajowa sieć kanapek Subway kończy swoją ofertę wartościowych posiłków wcześniej, niż przewidywano.
Powołując się na notatkę udostępnioną w piątek operatorom metra, Restaurant Business Magazine donosi, że w środę, 27 listopada, firma wycofuje ofertę na 6-calowe posiłki za 6,99 dolarów. Promocja była zaplanowany trwać do 26 grudnia.
Dzięki umowie, która rozpoczęła się 3 listopada z okazji Narodowego Dnia Kanapki, klienci mogli zamówić sześciocalową łódź podwodną, mały napój fontannowy oraz paczkę chipsów lub dwa zwykłe ciasteczka. Kiedy Subway ją zaprezentował, był reklamowany jako opcja wartościowa.
Zgodnie z komunikatem opublikowanym przez Restaurant Business Magazine oferta posiłków „nie przynosi oczekiwanych rezultatów”.
Subway nie odpowiedziało natychmiast na prośbę Nexstar o komentarz, ale przekazało informację wiele gniazdka jego „podejście do wartości jest przemyślane i strategiczne, wykorzystując dane, aby pomóc zrównoważyć potrzeby konsumentów, jednocześnie chroniąc zyski franczyzobiorcy”.
Chociaż firma nie odniosła się bezpośrednio do umowy dotyczącej posiłków, w oświadczeniu stwierdzono, że „poważnie podchodzi do opinii i danych i w razie potrzeby szybko dostosowujemy kurs, aby mieć pewność, że robimy to, co najlepsze dla naszych franczyzobiorców, gości i całej działalności”.
Według magazynu Restaurant Business Magazine zamiast tego Subway planuje zaoferować klientom ofertę cyfrową zapewniającą klientom 20% zniżki na każdy subway do 5 stycznia.
W zeszłym roku było Subway przejęty przez Roark Capitalprywatną firmą kapitałową specjalizującą się w zarządzaniu restauracjami. W tamtym czasie firma podała, że planuje kontynuować modernizację restauracji i ekspansję międzynarodową pod rządami Roarka.
Subway zostało założone w 1965 roku i jest obecnie jedną z największych sieci restauracji na świecie, posiadającą 37 000 lokali w ponad 100 krajach.
Jednak w USA w ostatnich latach tracił udział w rynku na rzecz szybko rosnących rywali, takich jak Panera i Firehouse Subs, oferujących bardziej zróżnicowane menu i nowsze sklepy.
Subway próbuje nadrobić zaległości; w 2021 r. odświeżyła swoje menu, a w 2022 r. ogłosiła linię kanapek opracowanych przez szefa kuchni po stwierdzeniu, że klienci są zmęczeni tradycyjnym modelem Subway, polegającym na pozwalaniu klientom na tworzenie własnych kanapek. Na początku tego roku Subway ogłosiło, że tak rezygnacja z produktów Coca-Coliobowiązująca od 2025 r.
Associated Press przyczyniła się do powstania tego raportu.