Strona główna Technologia Chińskie firmy z branży e-commerce odnotowują wzrost sprzedaży, kupujący na festiwalu zakupów...

Chińskie firmy z branży e-commerce odnotowują wzrost sprzedaży, kupujący na festiwalu zakupów z okazji Dnia Singla

3

HONG KONG (AP) – Chińskie firmy zajmujące się handlem elektronicznym odnotowały wzrost liczby kupujących i wzrost sprzedaży…

HONG KONG (AP) – Chińskie firmy zajmujące się handlem elektronicznym odnotowały wzrost liczby kupujących i wzrost sprzedaży w tegorocznym Festiwal zakupów z okazji Dnia Singlachociaż ostateczne dane liczbowe nie zostały ujawnione publicznie.

Alibaba, która obsługuje platformy e-commerce Taobao i Tmall, podała, że ​​45 marek – w tym Apple, Nike oraz chińskie marki sprzętu AGD Haier i Midea – przekroczyło 1 miliard juanów (138,3 miliona dolarów) wartości towarów brutto, która mierzy wartość dokonanych transakcji .

Alibaba podała we wtorkowym oświadczeniu prasowym, że Taobao i Tmall odnotowały „silny wzrost” wolumenu towarów brutto – wspólny wskaźnik sprzedaży podczas festiwalu – oraz „rekordową liczbę” nabywców, choć nie podała szczegółów.

Firma z Hangzhou podała również, że liczba członków 88VIP – jej płatnego programu członkowskiego e-commerce – którzy złożyli zamówienia podczas festiwalu, wzrosła o ponad 50%.

Konkurencyjny sprzedawca internetowy JD.com podał we wtorek, że liczba kupujących w okresie promocji z okazji Dnia Singla wzrosła o 20% i osiągnął „dwucyfrowy wzrost” wolumenu transakcji i zamówień.

Chociaż Alibaba i JD.com już wcześniej informowały o ostatecznych wynikach sprzedaży z okazji Dnia Singla, obie platformy przestały to robić od 2022 r., chociaż szacunki firm zewnętrznych sugerują, że wzrost sprzedaży spowolnił po pandemii COVID 19.

Syntun, dostawca danych, oszacował, że w zeszłym roku wolumen sprzedaży brutto na głównych platformach handlu elektronicznego wzrósł zaledwie o 2% do 1,14 biliona juanów (156,40 miliarda dolarów), co znacznie różni się od dwucyfrowego wzrostu przed pandemią Covid-19 w obliczu opóźnionej gospodarki krajowej i słabe nastroje konsumentów.

Alibaba rozpoczęła to słynne obecnie wydarzenie 11 listopada 2009 roku, oferując atrakcyjne rabaty, aby zachęcić kupujących do większych wydatków. Od tego czasu ta ekstrawagancja, znana również jako „Double 11”, rozszerzyła się na inne platformy w Chinach – takie jak JD.com i Pinduoduo – i za granicą.

Festiwal od dawna uważany jest za barometr nastrojów konsumenckich w Chinach.

Platformy takie jak Alibaba i JD.com zaoferowały miliardowe dotacje w celu obniżenia cen produktów dla konsumentów, konkurując z platformami zakupów dyskontowych, takimi jak Pinduoduo z Szanghaju.

Kategorie takie jak sprzęt AGD i meble wypadły w tym roku dobrze dzięki rabatom na platformach i dotacjom rządowym, twierdzi Alibaba.

Inne pojawiające się kategorie obejmują kolekcjonerskie marki zabawek, a także artykuły sportowe i outdoorowe.

„Następuje wyraźna zmiana priorytetów konsumentów w kierunku wydatków na doświadczenia, hobby i zdrowie” – powiedział Jacob Cooke, dyrektor generalny firmy doradczej ds. handlu elektronicznego WPIC Marketing + Technologies.

„Wyraźny nacisk kładzie się na emocjonalne i społeczne aspekty konsumpcji, przy czym konsumenci wydają więcej na produkty, które poprawiają ich życie społeczne lub samopoczucie emocjonalne” – stwierdził, dodając, że konsumenci odchodzą od marek luksusowych na rzecz marek premium, które odpowiadają ich stylowi życia .

Zwycięzcą tego trendu jest marka odzieży sportowej Lululemon, która po raz pierwszy w Chinach osiągnęła sprzedaż na poziomie 1 miliarda dolarów, a kraj ten wkrótce stanie się drugim co do wielkości rynkiem po USA

JD.com twierdzi, że dużym zainteresowaniem cieszą się także telewizory z dużym ekranem, a także inne urządzenia, takie jak automatyczne odkurzacze, klimatyzatory i suszarki. Jak podaje JD.com, duże zapotrzebowanie cieszyło się również na produkty zimowe.

Prawa autorskie © 2024 Associated Press. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał ten nie może być publikowany, emitowany, pisany ani redystrybuowany.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj