Pociągi Amtrak nigdy nie były pełniejsze, a inwestycje w infrastrukturę nigdy większe – mimo że przewoźnik kolejowy nadal traci pieniądze.
Pociągi Amtrak nigdy nie były pełniejsze, a inwestycje w infrastrukturę nigdy większe – mimo że przewoźnik kolejowy nadal traci pieniądze.
Amtraka niesionego rekord 32,8 mln pasażerów w roku budżetowym 2024, co stanowi prawie połowę liczby pasażerów w korytarzu północno-wschodnim. Ogólna liczba pasażerów wzrosła o 15% w porównaniu z rokiem finansowym 2023.
Trasy korytarza północno-wschodniego, w tym pociągi Acela i Northeast Regional, które obsługują region DC, przewiozły 14,1 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 16%, a liczba pasażerów w samym regionie północno-wschodnim wzrosła o 18% w porównaniu z rokiem finansowym 2023.
Przychody ze biletów również osiągnęły rekordowy poziom 2,5 miliarda dolarów, o 9% więcej niż w roku finansowym 23.
Amtrak oświadczył, że zainwestował 4,5 miliarda dolarów w główne projekty infrastrukturalne i flotowe, w tym w największą w historii boom i budowę kolei, a także ulepszenia na obsługiwanych stacjach, w tym Union Station w DC.
„Rekordowa liczba pasażerów Amtraka odzwierciedla nie tylko potrzebę podróżowania pociągami w Ameryce, ale także wpływ strategicznych inwestycji wspierających naszą długoterminową wizję” – powiedział Tony Coscia, prezes zarządu Amtrak. „Modernizujemy i rozwijamy naszą sieć w sposób, który poprawi jakość usług, zwiększy niezawodność i zwiększy przepustowość”.
Amtrak odnotował skorygowaną stratę operacyjną w wysokości 705 mln dolarów w roku finansowym 2024, co oznacza poprawę o 9% w porównaniu z rokiem 2023.
Amtrak postawił sobie za cel podwojenie liczby pasażerów do 66 milionów do 2040 roku.
Podawana jest liczba pasażerów Amtraka na trasie w całym kraju w Internecie.
Otrzymuj najświeższe informacje i codzienne nagłówki na swoją skrzynkę e-mail, rejestrując się Tutaj.
© 2024 WTOP. Wszelkie prawa zastrzeżone. Niniejsza witryna nie jest przeznaczona dla użytkowników znajdujących się na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego.