Rada Szkolna hrabstwa Prince William w Wirginii rozważa, jakie będą jej formalne zasady dotyczące telefonów komórkowych dla uczniów w nowym roku.
Artykuł ten został ponownie opublikowany za zgodą partnera prasowego WTOP InsideNoVa.com. Zarejestruj się Już dziś bezpłatna subskrypcja e-mailowa InsideNoVa.com.
Wydaje się, że pilotaż telefonii komórkowej w szkołach publicznych hrabstwa Prince William działa dobrze, poinformowali władze szkoły na posiedzeniu rady szkoły 6 listopada, podczas gdy rada rozważa, jaka będzie jej formalna polityka dotycząca telefonów komórkowych w nowym roku.
W tym roku szkolnym dywizja rozszerzyła program pilotażowy dotyczący telefonów komórkowych na wszystkie gimnazja i szkoły średnie, ograniczając korzystanie z telefonów komórkowych.
Program wymaga, aby uczniowie gimnazjów mieli wyłączone telefony komórkowe przez cały dzień szkolny, natomiast uczniowie szkół średnich mają obowiązek przestrzegać zasad dotyczących wychodzenia z domu wyłącznie w czasie zajęć instruktażowych.
Program pilotażowy został rozszerzony latem, mniej więcej w tym samym czasie, gdy gubernator Glenn Youngkin ogłosił rozporządzenie wykonawcze nakazujące edukację bez telefonów komórkowych.
Nakaz ten ostatecznie doprowadził do wydania przez Departament Edukacji Wirginii wytycznych szczegółowo opisujących, jak powinna wyglądać edukacja bez telefonów komórkowych, przy czym głównym elementem jest to, że telefony muszą być wyłączone od dzwonka do dzwonka lub przez cały dzień szkolny.
Polityka „od dzwonka do dzwonka” obejmuje lunch i czas pomiędzy zajęciami.
Program pilotażowy
Obecny program pilotażowy dotyczący telefonów komórkowych ma inne wytyczne dla każdego poziomu szkoły.
W przypadku uczniów od przedszkola do klasy ósmej urządzenia muszą być wyciszone i przechowywane w ciągu dnia szkolnego. Zegarki o podwójnym przeznaczeniu są dozwolone, ale funkcje bezprzewodowe/komórkowe muszą być wyłączone lub działać w trybie samolotowym. Urządzenia są dozwolone w autobusach szkolnych, jeśli nie zagrażają kierowcy, nie zagrażają bezpieczeństwu lub nie naruszają przepisów.
W przypadku uczniów szkół średnich urządzenia należy wyciszyć i przechowywać wyłącznie na czas zajęć dydaktycznych. Te same zasady dotyczą zegarków dwufunkcyjnych. Urządzenia i jedna słuchawka douszna są dozwolone w porze lunchu i w korytarzu, ale korzystanie z nich jest zabronione w szatniach i toaletach.
Program pilotażowy przewiduje wyjątki dla uczniów, którzy mają zapewnione udogodnienia dla osób niepełnosprawnych w ramach planów określonych w sekcji 504 lub w razie potrzeby zindywidualizowanych planów edukacyjnych. W razie potrzeby mogą zostać przyznane wyjątki w ramach planu zdrowia, bezpieczeństwa lub wsparcia ucznia.
Catherine Porter-Lucas, zastępca kuratora gimnazjów, również szczegółowo przedstawiła Radzie Szkoły „macierz odpowiedzi”, która przedstawia konsekwencje dla uczniów przyłapanych na korzystaniu z telefonów komórkowych w niedozwolonym czasie.
„Te same reakcje i konsekwencje we wszystkich szkołach były kluczem do sukcesu naszego pilotażu” – powiedział Porter-Lucas.
W przypadku pierwszego naruszenia zasad korzystania przez ucznia z telefonu komórkowego urządzenie jest oddawane i zwracane po zakończeniu zajęć. Student podpisuje także formularz potwierdzenia, który jest rejestrowany w systemie informacji studenckiej wydziału.
W przypadku drugiego naruszenia urządzenie jest oddawane i zamykane w głównym biurze, a następnie zwracane uczniowi na koniec dnia szkolnego. Pracownik kontaktuje się także z rodzicem lub opiekunem, co zostaje ponownie odnotowane w systemie informacyjnym ucznia.
Kiedy uczeń dopuści się trzeciego naruszenia, urządzenie jest ponownie oddawane i zamykane w głównym biurze. Uczeń ma obowiązek ukończyć moduł zdrowego korzystania z telefonu komórkowego, a rodzic lub opiekun musi odebrać urządzenie ze szkoły. Jest to dokumentowane jako skierowanie w systemie oddziału, a rodzic lub opiekun podpisuje formularz potwierdzający dalsze konsekwencje.
„Na podstawie naszych opinii ogólnie personel rodzinny i uczniowie uważają, że wdrażanie nowych wytycznych dotyczących urządzeń bezprzewodowych przebiega prawidłowo, a nasze szkoły pilotażowe skutecznie wdrażają wytyczne” – stwierdził Porter-Lucas.
Zalecenia
Wydział utworzył grupę fokusową ds. telefonów komórkowych, składającą się z dyrektorów szkół, personelu, uczniów szkół średnich, rodziców i pracowników centrali, aby dokonać przeglądu swojej polityki. Na podstawie wyników pilotażu i ankiet przeprowadzonych przez grupę fokusową pracownicy działu przedstawili dwie rekomendowane opcje formalnej polityki dotyczącej telefonów komórkowych.
Opcja pierwsza zaleca następujące rozwiązanie:
Podstawowy (od przedszkola do piątej klasy)
- Telefony komórkowe i osobiste urządzenia komunikacji elektronicznej muszą być wyłączone i przechowywane przez cały czas przebywania w budynku szkoły i na terenie szkoły.
Średni (szósta-ósma klasa)
- Telefony komórkowe i/lub osobiste urządzenia komunikacji elektronicznej muszą być wyłączone i przechowywane w ciągu dnia szkolnego. Przechowywanie rozpoczyna się wraz z pierwszym dzwonkiem spóźnienia i kończy się wraz z dzwonkiem na zakończenie zajęć.
Szkoła średnia (klasy dziewiąte-XII)
- Telefony komórkowe i osobiste urządzenia komunikacji elektronicznej muszą być wyłączone i przechowywane w czasie zajęć.
- Urządzenia i jedna słuchawka douszna są dozwolone w porze lunchu i podczas przechodzenia przez korytarz. Zabrania się używania w szatniach i toaletach
Autobusy
- Telefony komórkowe i osobiste urządzenia komunikacji elektronicznej są dozwolone w autobusach szkolnych, jeśli nie odwracają uwagi kierowcy, nie zagrażają bezpieczeństwu ani nie naruszają Zabronionych treści i użytkowania dla wszystkich uczniów.
Wycieczki terenowe
- Telefony komórkowe i osobiste urządzenia komunikacji elektronicznej muszą być wyłączone podczas wycieczek terenowych, chyba że są wymagane jako narzędzie dydaktyczne.
Oczekiwania personelu
- Wszelka komunikacja personelu ze studentami musi być zgodna z Regulacją 503-1: Standardy postępowania zawodowego wszystkich pracowników.
- Personel powinien modelować zachowanie w zakresie prawidłowego korzystania z telefonu komórkowego i osobistych urządzeń do komunikacji elektronicznej
Protokoły awaryjne
- Pracownicy szkoły nadzorujący uczniów będą mieli dostęp do telefonu komórkowego (jeśli został wyznaczony przez oddział) lub telefonu klasowego w sytuacjach awaryjnych
- Uczniowie nie powinni używać osobistych urządzeń do komunikacji elektronicznej w sytuacjach awaryjnych, chyba że zaleci to personel w celu zjednoczenia szkoły
- Sytuacje rodzinne należy zgłaszać do recepcji. Szkoły publiczne hrabstwa Prince William zdefiniują i poinformują o nagłych przypadkach rodzinnych oraz o przyjazdach i procedurach innych niż nagłe
- Liderzy oddziałów i szkół będą publicznie udostępniać rodzinom protokoły i procesy komunikacji w sytuacjach awaryjnych, w tym plany szkoleń i ponownego zjednoczenia
Dla opcji drugiejurządzenia muszą być wyłączone i oddalone od dzwonka do dzwonka dla wszystkich uczniów, w tym uczniów szkół średnich.
Opcja druga to bardziej rygorystyczna polityka spośród obu opcji i jest również opcją zgodną z wytycznymi Departamentu Edukacji Wirginii.
Porter-Lucas powiedział Radzie Szkoły, że jeśli preferowana jest opcja druga, wydział szkolny zażąda, aby polityka ta weszła w życie w sierpniu wraz z początkiem roku szkolnego 2025/26, a nie 1 stycznia, czyli w dniu, w którym Wytyczne Departamentu Edukacji stanu określone dla oddziałów szkół w zakresie wdrażania polityk.
Kilku uczniów szkół średnich powiedział wcześniej InsideNoVa ta opcja – która w dużej mierze odzwierciedla program pilotażowy oddziału – jest ich preferowaną opcją, ponieważ umożliwia korzystanie z telefonu komórkowego w różnych momentach dnia szkolnego.
Almudena Latorre Melendez, uczennica ostatniej klasy w CD Hylton High School, powiedziała, że ma pracę i często musi otrzymywać aktualne informacje o harmonogramach i innych szczegółach od swojego szefa lub współpracowników.
Jej zdaniem polityka dotycząca telefonów komórkowych „od dzwonka do dzwonka” utrudniłaby codzienną komunikację.
Kolejne kroki
Na następnym posiedzeniu Zarządu Szkoły członkowie Zarządu zaproponują i omówią wybraną przez siebie politykę, która może być opcją zalecaną przez wydział lub zupełnie inną polityką opracowaną przez członków Zarządu.
Na następnym posiedzeniu, zaplanowanym obecnie na 4 grudnia, członkowie Zarządu Szkoły będą głosować nad tą polityką.
Ostatecznie dyrekcja szkoły powiedziała Radzie Szkoły, że niezależnie od wszystkiego zastosuje uchwaloną przez nią politykę.
„Bez względu na to, w jakim kierunku zarząd wybierze tę politykę, będziemy w pełni przygotowani do jej wdrożenia i uchwalenia polityki w jej brzmieniu” – powiedziała nadinspektor LaTanya McDade.