Około 200 000 przewoźników pocztowych zawarło wstępną umowę z US Postal Service, która obejmuje podwyżki płac z datą wsteczną…
Około 200 000 przewoźników pocztowych zawarło wstępną umowę z US Postal Service, która obejmuje podwyżki płac z datą wsteczną i obietnicę zapewnienia pracownikom klimatyzowane ciężarówki.
Nowe porozumienie, które musi jeszcze zostać ratyfikowane przez związkowców, obowiązuje do listopada 2026 r. Doręczyciele listów działają bez umowy od maja 2023 r.
Zarówno związek zawodowy, jak i Poczta z radością przyjęły ogłoszone w piątek porozumienie.
„Obie strony nie dostały wszystkiego, czego chciały. Jednak negocjując w dobrej wierze, zakończyliśmy porozumieniem, które spełnia nasze cele i nagradza naszych członków” – powiedział The Associated Press Brian Renfroe, prezes Krajowego Stowarzyszenia Przewoźników Listów. „Aby tak się stało, poczta musiała uznać wkład jej członków i narodu amerykańskiego”.
Porozumienie obejmuje między innymi podwyżkę najwyższej płacy i skrócenie czasu potrzebnego nowym pracownikom na osiągnięcie tego poziomu, powiedział Renfroe. Uznał, że generał poczty Louis DeJoy i jego zastępca prowadzili negocjacje w dobrej wierze podczas całego żmudnego procesu.
Poczta twierdzi, że umowa wspiera 10-letnią misję „Dostawa do Ameryki”, mającą na celu unowocześnienie operacji i dostosowanie się do zmieniających się potrzeb klientów.
„To uczciwa i odpowiedzialna umowa, która służy najlepszym interesom naszych pracowników, klientów i przyszłości poczty” – powiedział Doug Tulino, zastępca naczelnika poczty i dyrektor ds. zasobów ludzkich.
W ramach umowy wszyscy przewoźnicy miejscy otrzymają do 2025 r. trzy roczne podwyżki wynagrodzeń po 1,3% każda, przy czym część z nich będzie wypłacana z mocą wsteczną od listopada 2023 r. Pracownicy otrzymają także z mocą wsteczną i przyszłe korekty kosztów utrzymania.
Poczta zobowiązała się także do „dołożenia wszelkich starań” w celu wyposażenia ciężarówek pocztowych w klimatyzację.
Latem Poczta rozpoczęła wprowadzanie na rynek nowych elektrycznych pojazdów dostawczych, które są wyposażone w klimatyzację. Chociaż ciężarówki nie wygrają żadnych konkursów piękności, zebrały entuzjastyczne recenzje od listonoszy przyzwyczajonych do starszych pojazdów, które nie mają nowoczesnych zabezpieczeń i są podatne na awarie, a nawet zapalenie.
W ciągu kilku lat nowa flota dostawcza powiększy się do 60 000 pojazdów, w większości modeli elektrycznych, i będzie służyć jako główny pojazd dostawczy Poczty z Maine na Hawaje.
Zgodnie z umową wstępną Poczta musi omówić ze związkiem wszelkie plany zakupu nowych ciężarówek pocztowych, które nie są wyposażone w klimatyzację.
To drugi kontrakt wynegocjowany od czasu, gdy DeJoy został mianowany dyrektorem naczelnym poczty w 2020 r. Oczekuje się, że ratyfikacja umowy przez członków związku zajmie kilka tygodni. Dostawcy poczty wiejskiej nie są objęci umową, ponieważ są reprezentowani przez inny związek.
Prawa autorskie © 2024 Associated Press. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał ten nie może być publikowany, emitowany, pisany ani redystrybuowany.