UWAGA SPOILER! Ta historia zawiera szczegóły dotyczące premierowego odcinka Matlock w CBS-ie.
Chociaż Matlock powrócił na ekran z nazwy i na tym podobieństwa kończą się wraz z nowym ponownym uruchomieniem.
CBS dyrektor ds. marketingu Mike’a Bensona niedawno mówiłem o wyzwaniach związanych z promowaniem Kathy Bates– doprowadziło do ponownego uruchomienia dramatu prawniczego z lat 1986–1995 – zwłaszcza że odważa się on tak daleko od materiału źródłowego.
„Z pewnością nigdy nie chcielibyśmy dyskredytować czego Matlock było – wyjaśnił Sęp. „Ale to jest zupełnie inny spektakl. Co [showrunner] Jennie Urman przewidywano coś, co będzie miało nazwę „Matlock”, ale powód, dla którego nazwa programu ma inny zwrot. Więc chociaż wiedzieliśmy, że są widzowie, którzy wiedzą co Matlock to znaczy, że tak naprawdę nie chcieliśmy tego wykorzystywać. Nie chcieliśmy wychodzić i wykorzystywać siły starego Matlockper se. Tak naprawdę chodziło o: „Gdybyś znał ten program, w porządku”. Chcieliśmy stworzyć coś, co mogłoby działać samodzielnie i nie miało nic wspólnego ze starym IP.”
W roli głównej wystąpił oryginalny serial Andy’ego Griffitha jako obrońca w sprawach karnych Ben Matlock, znany ze swojego południowego uroku i niezrównanego talentu do zamykania spraw.
Bates występuje w nowej odsłonie jako siedmioletnia Madeline Kingston, która pod fałszywym pretekstem i pod fałszywą tożsamością Madeline Matlock podejmuje pracę w kancelarii prawniczej Jacobson & Moore. Podająca się za samotną babcię borykającą się z problemami, w rzeczywistości jest zamożną kobietą, która pragnie zdemaskować partnera, który przyczynił się do śmierci jej zmarłej córki po opioidach.
Benson dodał: „Wiedziałem, że nie chciałem zdradzać zwrotu akcji, ale chciałem go obiecać. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego było więc przekręcenie kampanii. I właśnie to chcieliśmy zrobić: stworzyć marketing, który sprawi, że ludzie powiedzą: „Poczekaj, dzieje się tu coś innego”. Czy to Kathy? Czy to przedstawienie? Pomysł tak naprawdę wynikał z faktu, że Kathy Bates nie jest Matlockiem, jakiego można by się spodziewać. W rzeczywistości dzieje się tu coś znacznie bardziej zwodniczego. Dlatego naszym celem było stworzenie czegoś prowokacyjnego, opartego na założeniu, że ma miejsce pewne oszustwo, i stworzeniu większej tajemnicy, ale z pewnością nie zdradzającej niczego.”
Wyjaśnił, że celem serialu było „stworzenie większej tajemnicy” wokół Madeline, zamiast promować wielki zwrot akcji. „Najlepszą formą marketingu w dalszym ciągu jest marketing szeptany, więc im więcej możemy zrobić, aby zwiększyć liczbę przekazów szeptanych na temat tej serii, właśnie to chcemy robić” – wyjaśnił Benson. „Nasza strategia polega na dalszym budowaniu coraz większej tajemnicy wokół Kathy, jej postaci i kierunku, w którym zmierza serial”.
Urman wyjaśniła wcześniej Deadline, że przygotowując program, zadała sobie pytanie, „co będzie się różnić” od oryginału.
„Oczywiście miałam zacząć od głównej bohaterki, ale nie chciałam po prostu stworzyć wersji ze zmienioną płcią, która nie byłaby interesująca” – powiedziała. „Zacząłem więc myśleć, że może używa imienia Matlock. Rzuciłem sobie coś w rodzaju wyzwania. Mogę nadal powtarzać widzom, że jej nie doceniają, ale ostatecznie dadzą się nabrać”.
Urman zauważyła, że zamierza, aby wielka tajemnica serialu „została w 100% rozwiązana do końca sezonu” i dodała: „To pozostawi nas z nowymi problemami”.