Strona główna Rozrywka Dwayne Johnson i Chris Evans w świątecznej komedii akcji

Dwayne Johnson i Chris Evans w świątecznej komedii akcji

1

Najnowszy z utrzymującego się trendu pełnych akcji filmów świątecznych, JK Simmonsa przejmuje białą brodę Kurta Russella, Mela Gibsona i Davida Harboura Czerwony200 milionów dolarów Studia Amazona MGM produkcja strumieniowa, która zmieniła się w teatralną, łączącą gatunki w celu zapewnienia rodzinnej wakacyjnej zabawy z dużą dawką samoświadomego absurdu.

Komedia akcji, w której ponownie uczestniczy reżyser Jake’a Kasdana z jego Jumanji czołowy człowiek Dwayne’a Johnsonapodąża za tym ostatnim jako Callum Drift, szef ochrony Bieguna Północnego, który jest gotowy przejść na emeryturę w chwili, gdy Mikołaj Simmonsa – kryptonim: Czerwony Jeden – zostaje porwany dwa dni przed Wigilią. Z pomocą legendarnego tropiciela i „Niegrzecznego listera poziomu 4” Jacka O’Malleya (Chrisa Evansa), Callum odwiedza kilka ożywionych bożonarodzeniowych legend ludowych, takich jak Krampus Kristofera Hivju i Kiernana ShipkiGrýla, bożonarodzeniowa wiedźma.

W skład gwiazdorskiego zespołu wchodzi także m.in Lucy Liu jako Zoe Harlow, zastępczyni Nicka Fury’ego tego mitologicznego uniwersum; Bonnie Hunta jako Pani Mikołajowa, która prawdopodobnie idealnie by pasowała Prawdziwe gospodynie domowe; oraz Nicka Krolla i Mary Elizabeth Ellis.

Czerwony zawiera mnóstwo sekwencji akcji dla Johnsona i Evansa oraz trochę dla Liu. Chociaż Simmons jest nieprzytomny przez większą część filmu, po ostatecznie uratowanych Świętach Bożego Narodzenia wpada w parkour na dachu (przewraca oczami sceptyczny Jack, który jest tam, aby zwerbalizować to, co myślimy wszyscy z nas, cynicznych Grinchów). Nie zaszkodziłoby, gdyby Hunt również skopał komuś tyłek, ponieważ ona i Simmons z pewnością odrywają się od schematu Świętego Mikołaja i Pani Mikołajowej, ćwicząc razem w domowej siłowni. Kto wiedział, że Mikołaj jest taki gorący?

Krampus (w tej roli Kristofer Hivju) góruje nad Dwayne’em Johnsonem na kadrze z filmu „Red One”.

„Czerwony”

Frank Masi/Amazon Studios/Dzięki uprzejmości kolekcji Everett

I chociaż odkrycie prawdziwego znaczenia Świąt Bożego Narodzenia może być przestarzałą koncepcją, Święty Mikołaj robi to, co potrafi najlepiej jako amerykańskie narzędzie marketingowe. Ostateczny dylemat niegrzeczny kontra miły przyjmuje bardziej zniuansowaną perspektywę, ucząc dzieci, że nie są sumą swoich niegrzecznych zachowań i że nigdy nie jest za późno, aby być miłym, czego nauczyli się Jack Evansa i jego syn Dylan (Wesley Kimmela). Zabójczy ojciec ostatecznie ponownie nawiązuje kontakt ze swoim synem, a przy okazji ze swoim wewnętrznym dzieckiem – coś, czego Callum Johnsona doświadcza w znacznie bardziej absurdalnie dosłownym sensie, gdy na końcu odzyskuje zdolność widzenia wewnętrznego dziecka ludzi, przywracając mu wiarę w tę pracę.

Tak, jest tandetny, ale ten film jest najlepszy, gdy mocno opiera się na serze. Jeśli to sprawia, że ​​oczy ci się przewracają, pamiętaj, że jest to film bożonarodzeniowy, ostatecznie przeznaczony dla dzieci, które dwukrotnie przeszły przez MCU na Disney+, a ich rodzice potrzebują teraz wytchnienia. Wciąż jest kilka dowcipów skierowanych do dorosłych o zimnym sercu, którzy nieuchronnie zostaną wciągnięci w rodzinną wycieczkę do kina.

Czerwony opiera się na czynniku kampowym, traktując siebie tak poważnie, że znowu powraca do całkowicie absurdalnego, w 100% zaangażowanego w szczególe, a dialog na temat Listy Niegrzecznych brzmi, jakby mogli mówić o kodach nuklearnych. To tak, jakby małe dziecko wręczyło ci fałszywy telefon, a ty odebrałeś połączenie. Kasdana i scenarzysty Chrisa Morgana zdecydowanie odebrałem połączenie.

Po pierwszej części z absolwentami DC i Marvela (oraz Huntem) łatwo wyobrazić sobie wakacyjną serię akcji startującą w klimacie istniejącego IP. W końcu Święty Mikołaj, którego poznaliśmy w kulturze amerykańskiej, był pierwotnie ilustracją z 1863 roku Tygodnik Harpera z zamiarem nakłonienia dzieci do zachowań i szerzenia kapitalizmu… więc niewiele się zmieniło. I chociaż pomysł świątecznego filmowego uniwersum może początkowo przyprawić o zawrót głowy, dodanie Krampusa i innych mniej znanych świątecznych tradycji zapewnia odświeżające spojrzenie. Jeśli Timowi Allenowi uda się zdobyć trzy filmy i dwusezonowy serial Disney+ w roli Świętego Mikołaja, będzie to franczyza, którą będę w stanie utrzymać.

Lucy Liu w „Czerwonym”

Frank Masi/Amazon Studios/Dzięki uprzejmości kolekcji Everett

Producentami są Hiram Garcia, Dany Garcia i Melvin Mar, a producentami wykonawczymi są Johnson, Morgan i Kasdan.

Tytuł: Czerwony
Dystrybutor: Studia Amazona MGM
Data wydania: 15 listopada 2024 r
Dyrektor: Jake’a Kasdana
Scenarzysta: Chrisa Morgana; opowiadanie Hirama Garcii
Rzucać: Dwayne Johnson, Chris Evans, Lucy Liu, Kiernan Shipka, Bonnie Hunt, Kristofer Hivju, Nick Kroll, Wesley Kimmel, JK Simmons
Ocena: PG-13
Czas trwania: 2 godziny 2 minuty

Źródło linku

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj