Chwila Wiadomości Foxa notowania spadły od dnia wyborów, Firma Fox Dyrektor finansowy Steve Tomsic powiedział, że sieć przyciąga wielu nowych widzów, w tym niektórych zarejestrowanych Demokratów.
Porównując wybory z Super Bowl, Tomsic powiedział, że należy spodziewać się spadku w stosunku do tego szczytu. Tomsic powiedział podczas wystąpienia na konferencji UBS Media and Communications Conference w Nowym Jorku, że pomimo pogorszenia koniunktury, sieć informacyjna „utrzymała się lub zwiększyła” udział w każdej porze dnia.
Tomsic powiedział, że firma ocenia Fox News pod kątem całkowitego udziału w oglądalności wiadomości kablowych. Według niego od 2024 r. jego udział mieści się w przedziale od połowy 50%. W listopadzie odsetek ten wyniósł 62%, a w niektórych momentach tego kluczowego miesiąca osiągnął nawet 70%.
Zapytany przez moderatora i analityka mediów UBS, Johna Hodulika, czy przyczyną dobrych wyników było utrzymanie widzów, czy też dodanie nowych widzów, Tomic odpowiedział: „Nie ma wątpliwości, że pozyskujemy nowych widzów”. Chociaż prawicowcy stanowią rdzeń, dyrektor kontynuował: „Ludzie myślą, że w USA to tylko konserwatywna publiczność – tak nie jest. Przejmujemy należną nam część Demokratów”.
Podczas 35-minutowej sesji Tomsic poruszył wiele tematów, w tym rozwój Tubi, krajobraz praw sportowych i aktualne priorytety strategiczne na rynku zakładów online.
Były dwa główne tematy Comcastoczekujący na wydzielenie szeregu swoich sieci kablowych w nową, samodzielną jednostkę; oraz plany awaryjne, biorąc pod uwagę opóźnione uruchomienie wspólnego przedsięwzięcia w zakresie transmisji strumieniowej Sporty Venu. W tej ostatniej sprawie operator płatnej telewizji pozwał Fox, Disney i Warner Bros. Discovery ze względów antymonopolowych, a sędzia federalny uwzględnił wniosek o wydanie nakazu wstępnego. Oczekuje się, że odwołanie od nakazu, który uniemożliwił Venu wystrzelenie statku zgodnie z planem latem ubiegłego roku, zostanie rozpatrzone na początku 2025 r., zauważył Tomsic.
Zapytany, co Fox planuje zrobić, Venu nie zostanie wystrzelony, Tomsic powiedział, że Fox będzie w dalszym ciągu szukać sposobów „atakowania ludzi spoza pakietu”, populacji liczącej dziesiątki milionów. „Nasz udział w Venu jest sygnałem, jak postrzegamy naszą zdolność do zawierania transakcji poza pakietem” – powiedział. „Ceny muszą być spójne i komplementarne w stosunku do tego, co robimy w naszej działalności hurtowej… Nie chcemy tworzyć kolejnej oferty „ja też”. Chcielibyśmy być kimś innym.”
Tomsic przyznał, że YouTube TV i Hulu + Live TV zyskały popularność dzięki pakietom dostarczanym przez Internet, ale powiedział, że Fox prawdopodobnie nie będzie naśladować ich cen ani przywiązania do sieci liniowych. Potencjalne wejście firmy „byłoby najlepszym połączeniem usług liniowych z usługami cyfrowymi” – stwierdził. Pomimo spekulacji na temat sposobów wejścia na rynek transmisji strumieniowej w ramach subskrypcji innych niż Venu (rynek, którego Fox słynnie unikał), Tomsic potwierdził wiarę firmy w „potęgę pakietu. To sposób, w jaki konsumenci chcą konsumować” programy.
Tymczasem wydzielenie sieci kablowej Comcast „nie zmienia dla nas wiele” – powiedział Tomsic. Ponieważ Fox powstał od czasu zawarcia umowy z Disneyem o wartości 71,3 miliardów dolarów, w wyniku której dwie trzecie 21st Century Fox, w tym duża część telewizji kablowej, opuściło swoje szeregi, Tomsic powiedział, że firma specjalizuje się w wiadomościach i sporcie w telewizji kablowej, skupiając się na telewizji nadawczej.
Zapytany o prawa sportowe Tomsic powiedział, że firma przeznacza obecnie około 40% swoich wydatków na tę pozycję. Jeśli chodzi o portfolio sportowe, powiedział: „Czujemy się całkiem kompletni, ale przyglądamy się wszystkiemu”.