Jeffa Nicholsa ujawnił, że pisze swoje pierwsze oryginalne dzieło od 2016 roku Specjalność o północy to zabierze go z powrotem na jego rodzinne terytorium Arkansas, tło dla wczesnych filmów Historie strzelbowe I Błoto.
Projekt stanowi uzupełnienie adaptacji powieści Cormaca McCarthy’ego „Pasażer” i towarzyszącej jej powieści „Stella Maris”, opowiadającej o rodzeństwie żyjącym ze świadomością, że ich ojciec pomógł w opracowaniu bomby atomowej.
„Dokonuję adaptacji dwóch ostatnich powieści Cormaca McCarthy’ego, ale potem piszę także swój pierwszy oryginalny scenariusz Specjalność o północymój czwarty film” – powiedział Nichols.
Piąty film Kochającyopowiadający o walce międzyrasowej pary Mildred i Richarda Lovingów w latach 60. XX wieku o uznanie ich małżeństwa w Wirginii, został zainspirowany filmem dokumentalnym Nancy Buirski z 2011 roku Historia miłosnanatomiast dramat kryminalny z Chicago Rowerzyści powstał na podstawie książki Danny’ego Lyona pod tym samym tytułem.
„Robię dzieła i filmy z epoki inspirowane twórczością innych ludzi, a następny film, na dobre czy na złe, zostanie wycięty z materiału Jeffa Nicholsa” – dodał reżyser, który na razie trzyma w tajemnicy wszystkie inne szczegóły, poza fakt, że będzie miał siedzibę w jego rodzinnym Arkansas.
Nichols rozmawiał z Deadline w Marrakesz Festiwal Filmowy w Maroku, na którym uczestniczy jako patron-główny mentor wydarzenia w 2024 roku Warsztaty Atlasa, inkubator talentów i projektów skierowany do wschodzących twórców filmowych z Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej i Afryki Subsaharyjskiej.
Zapytany, jak jego doświadczenia zdobyte w USA mogą być istotne dla reżyserów w regionie, Nichols stwierdził, że wyzwania stojące przed twórcami filmów po raz pierwszy są takie same na całym świecie.
„Zawsze wyzwaniem jest zrozumienie własnego głosu i zrozumienie, że możesz wnieść wkład w szerszą rozmowę. Kto by pomyślał, że dzieciak dorastający na wiejskich terenach Arkansas będzie stał na podłodze Palais i wyświetlał film, który był dla niego bardzo osobisty” – powiedział, odnosząc się do filmu „Błoto”, pokazanego w konkursie w Cannes.
„Wydaje się to prawie tak naciągane, jak wybranie dowolnego zakątka świata. Najszybszą drogą do uniwersalności w opowiadaniu historii jest specyfika regionalna. Musisz być naprawdę szczery w kwestii tego, kim jesteś, skąd pochodzisz i jak widzisz świat” – kontynuował.
„Jeśli ci filmowcy to robią, a nie próbują osiągnąć jakiś gatunkowy cel w postaci czegoś, co obejrzeli w jakimś serwisie streamingowym, ale tak naprawdę próbują spojrzeć na swoje życie, zastanowić się, co o nim myślą i wyrazić to poprzez film, to mają taką samą szansę jak ktokolwiek inny na rywalizację na arenie światowej” – kontynuował.
W warsztatach Atlas znajduje się 17 projektów w fazie rozwoju i 10 filmów w fazie produkcji lub postprodukcji, przy czym w tym ostatnim znajduje się między innymi amerykańsko-palestyński reżyser Cherien Dabis Wszystko, co z Ciebie zostało; Egipskiego reżysera Marwana Hameda El Sett (Egipt) o legendarnej diwie Umm Kulthum; oraz palestyński duet braterski Tarzan i Arab Nasser’s Pewnego razu w Gazie.