Odcinek Święta Dziękczynienia zapewnia bezprecedensowe szacunki 422 miliony dolarów w kasie krajowej.
Dyrektor generalny AMC Theatres, Adam Aron, mówi, że ten weekend jest „fenomenem narodowym”, jeśli chodzi o wyjścia do kina.
Ta suma wszystkich filmów od środy do niedzieli pobija poprzedni rekord Święta Dziękczynienia dla wszystkich tytułów z 2018 r Ralph niszczy Internet doprowadziło rynek do łącznej kwoty 315,6 mln dolarów.
Źródła dystrybucji zawsze uważały, że czeka nas ogromne odbicie w kinie w erze post-strajków po Covid-19, napędzanej masową niecierpliwością na obejrzenie filmów Disneya Moana 2, i drugie weekendy Universal’s Podły i Paramount Gladiatorzy 2. Dla tych, którzy śledzą, 10-dniowa kasa od piątku, 22 listopada, kiedy Podły I Gladiatorzy 2 otwarte z pewnością przyniesie ogromne zyski 681,5 mln dolarów.
Jak już powiedzieliśmy, Moana 2 ustanawia rekord pięciodniowego otwarcia i Święta Dziękczynienia na poziomie 215–220 mln dolarów, Podły stał się najbardziej dochodowym filmem opartym na musicalu na Broadwayu (263 mln dolarów) i będzie miał trzecie miejsce pod względem pięciodniowego ujęcia (118 mln dolarów) w Święto Dziękczynienia, będąc miejscem docelowym dla kinomanów Paramount Gladiator II widzi 45 milionów dolarów.
Jasne jest, że kontrprogramowanie namiotów działa w dany weekend i nie należy go unikać. Kiedy maszty namiotowe są doskonałej jakości, wszystkie łodzie unoszą się w górę, a tutaj mamy trzy filmy z bardzo dobrymi wynikami publiczności na Rotten Tomatoes: Podły (96%), Moana 2 (87%) i Gladiator II (83%) nadmiernego indeksowania. To zabawne, że nawet po takim szczycie sprzedaży biletów, zwłaszcza przed pandemią, można by pomyśleć, że główne studia będą nadal programować duże filmy w okresie dużej oglądalności, jak ten rok po roku, ale czasami się pojawiają brakuje Ci produktu lub przestraszysz się kolejnej dużej ryby na namiocie. Studia powinny potraktować tegoroczny sukces jako przyjście do Jezusa: nie pozostawiać kamienia obojętnym, jeśli chodzi o rezerwacje dużych filmów; namiot można dzielić z filmem animowanym Disneya. Po Covid, najpopularniejsze filmy z Święta Dziękczynienia (pięciodniowe) były znacznie mniej popularne w porównaniu z tym, co dzieje się w tym roku; najwyraźniej publiczność roku 2021 była nadal płochliwa: był Disney Encanto debiut w 2021 r. (40,5 mln dolarów), przejęcie Disney/Marvel Studios Czarna Pantera: Wakanda na zawsze (63,8 mln dolarów) i ubiegłoroczne przejęcie Lionsgate’s Igrzyska Śmierci: Ballada o ptakach śpiewających i wężach (42,2 mln dolarów).
W przyszłym roku Zły: Część 2 w piątek przed Świętem Dziękczynienia, a także ponowne uruchomienie Edgara Wrighta dla wytwórni Paramount Biegający Człowiek z Glenem Powellem i Joshem Brolinem, niezatytułowany film Warner Bros/New Line oraz animacja Angel Studios Dawid. Dołączy do nich Disney Zooptopia 2 w wigilię Święta Dziękczynienia. Im więcej, tym weselej.
Wszystkie dane staną się ostateczne w poniedziałek.