Deadline kontynuuje serię Przeczytaj scenariusz, prezentującą najpopularniejsze filmy z sezonu nagród Atrakcje przydrożne’ Ostatnia tancerka, Gię Coppolę-reżyserowany dramat z Kate Gerstenscenariusz, który katapultował się Pameli Anderson do rozmowy na temat pochwał za jej występ.
Film, który światowa premiera odbyła się na Festiwalu Filmowym w Torontorozpoczyna tygodniową serię kwalifikacyjną 13 grudnia w AMC Century City, a następnie trafi do kin w całym kraju 10 stycznia.
Przez dziesięciolecia Shelly (Anderson), doświadczona tancerka z Las Vegas, była gwiazdą Le Razzle Dazzle, klasycznej rewii Vegas. Jej świat legnie w gruzach, gdy rewia zostaje bezceremonialnie odwołana, aby zrobić miejsce dla współczesnego występu, przez co ona i pozostali tancerze z zaledwie dwutygodniowym wyprzedzeniem muszą stawić czoła niepewnej przyszłości.
Gersten pisze przejmującą historię, która bada słodko-gorzką rzeczywistość starzenia się w branży rozrywkowej. Jej bohaterka, Shelly, stoi przed ostrym kontrastem pomiędzy wspaniałą przeszłością a niepewną przyszłością. Gdy gaśnie światło reflektorów i ucichną oklaski, Gersten zagłębia się w emocjonalne zamieszanie i niepewność finansową, które często towarzyszą życiu w świetle reflektorów.
Gersten napisał scenariusz dziesięć lat temu, zanim zaczął pracować nad produkcją. „Napisałem tę sztukę jako sztukę, gdy studiowałem dramatopisarstwo w Juilliard. I jakimś cudem, dziesięć lat później, ten scenariusz filmowy nadal pozostaje wierny oryginalnej sztuce. Intymność świata tych bohaterów jest taka sama. A jeśli chodzi o sposób, w jaki Ameryka traktuje kobiety, poza garderobą, nic się nie zmieniło, odkąd w 2013 roku napisałem pierwszą wersję sztuki” – powiedziała.
„Kiedy pisałem tę sztukę, zaproponowano jej wystawienie na Broadwayu i West Endzie, ale nigdy nie mogliśmy znaleźć odpowiedniej aktorki do roli Shelly. Musiała być bezbronna, otwarta, mieć w sobie zachwyt, trochę złudzeń i zaprzeczeń Blanche DuBois oraz przekonanie o etosie Willy’ego Lomana” – dodała.
„Pamela jest jedyną osobą, która mogła kiedykolwiek zagrać tę rolę. Od pierwszego dnia pasowało do niej jak ulał. Podczas naszego pierwszego czytania tabeli wypowiedziała każdy wers dokładnie tak, jak słyszałem je w głowie wiele lat wcześniej. Wniosła do tego także swój własny, piękny kunszt. To był kismet.
WIDEO POWIĄZANE Z TERMINEM:
Charakteryzacja Shelly przez Gersten czyni ją także mentorką, przewodniczącą i pełniącą rolę matki młodszych tancerek, Mary-Anne (Brenda Song) i Jodie (Kiernan Shipka), gdy stawiają czoła złożoności życia tancerki.
Anderson daje niesamowitą kreację jako oddana artystka sceniczna, której nieustanna pogoń za marzeniami odbiła się na jej życiu osobistym. Bez wysiłku portretuje kobietę rozdartą pomiędzy pasją do sceny a tęsknotą za głębszą więzią z córką Hannah (Billie Lourd).
Choć motyw starzejącej się gwiazdki może wydawać się znajomy, wyjątkowo wrażliwy portret Shelly autorstwa Andersona podnosi wartość filmu. Jej naturalna charyzma przebija się, ugruntowując przesłanie filmu. Ostatnia tancerka maluje żywy portret Las Vegas, miasta olśniewających świateł i wyblakłych snów, podążając za życiem różnorodnych postaci, które znajdują pocieszenie i znaczenie w odurzającym blasku Strip.
Jamie Lee Curtis kradnie show jako pełna życia Annette, najlepsza przyjaciółka Shelly, tancerka rewiowa, która została kelnerką w kasynie. Dave Bautista oferuje bardziej stonowaną kreację Eddiego, menadżera piętra i byłego kochanka Shelly.
Ostatnia tancerka producentami są Robert Schwartzman, Natalie Farrey i Coppola.
Oto scenariusz Gerstena: