Jak Seana Bakera nadal przysięga na wypróbowane i prawdziwe filmmartwi się, że to wymierające medium w Hollywood.
The Anora scenarzysta i reżyser, który nakręcił film Zdobywca Złotej Palmy na Kodaku 35mmniedawno opłakiwał śmierć technologii analogowej, wyjaśniając, jak „bardzo frustrujące” jest obserwowanie, jak branża staje się niemal całkowicie cyfrowa.
„Ludzie się porzucają celuloid– powiedział Baker Imperium. „Mamy filmowców, którzy z jakiegoś powodu nie zgadzają się na to, aby ich filmy trafiały bezpośrednio do streamingu lub po prostu całkowicie porzucali film i mówili: «Hej, wezmę serial». To bardzo frustrujące dla mnie, kogoś, kto w końcu się włamał po tych wszystkich latach prób, gdy widzę, jak forma sztuki, którą kocham, zaczyna odpływać.
Wcześniej używał 35 mm do Projekt Floryda (2017) i 16 mm dla Czerwona Rakieta (2021), chociaż jego przełom w 2015 r Mandarynka został nakręcony iPhonem 5S.
W Anora, Mikey’a Madisona wciela się w Ani, młodą prostytutkę z Brooklynu, której życie przybiera nieoczekiwany obrót, gdy poznaje Wanię (Mark Eidelstein), porywczego syna rosyjskiego miliardera, i pod wpływem impulsu poślubia ją. Kiedy rodzice Wani dowiadują się o związku, wysyłają swoich popleczników, aby unieważnili małżeństwo, rozpoczynając dziki pościg ulicami Nowego Jorku.
„Przez wiele, wiele lat, Karren [Karagulian] i pracowaliśmy razem nad wszystkimi moimi filmami i zawsze chcieliśmy opowiedzieć opowieść o społeczności rosyjskiej oraz społeczność rosyjsko-amerykańska w Brighton Beach i Coney Island na Brooklynie” – Baker powiedział Deadline w zeszłym miesiącu na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Toronto.
„Po wielu latach w końcu wymyśliłem fabułę, gdy zapragnąłem zgłębić temat dynamiki władzy w tym świecie – łącznie z pracą seksualną” – wyjaśnił. „Więc pomyśleliśmy: czy może być coś lepszego niż poślubienie młodej prostytutki za syna miliardera? I w tym momencie ustaliliśmy nasz początek, środek i koniec.