EKSKLUZYWNY: Firma produkcyjna/zarządzająca Cukier23 współpracował z Piąty sezon rozpocząć przedsięwzięcie, które w ciągu najbliższych trzech lat sfinansuje produkcję o wartości ponad 100 milionów dolarów wraz ze strategicznymi partnerami marki. Fifth Season sfinansuje przedsięwzięcie, a Sugar23 wniesie specjalistyczną wiedzę i relacje z markami, które sprawią, że ta premiera będzie nieco inna: angażują główne marki, które chcą być sponsorami treści bardziej bezpośrednio zaangażowanymi w proces twórczy.
To innowacyjne wspólne przedsięwzięcie będzie produkować treści, w tym programy telewizyjne oparte na scenariuszu i bez scenariusza, a także filmy dokumentalne i fabularne. Dostosowując się do wartości i celów marek, studio będzie starało się tworzyć wciągające historie, które przemówią do odbiorców i zwiększą liczbę marek uczestniczących w programie dzięki podejściu do współfinansowania. Ponadto Sugar23 będzie także współpracować z Fifth Season przy opracowywaniu i produkcji seriali telewizyjnych i filmów w bardziej tradycyjnych modelach.
„To partnerstwo stanowi przełomowy sposób wspierania ambicji marek w Hollywood” – powiedział Michał Cukierzałożyciel Sugar23 i producent nagrodzonego Oscarem filmu Reflektor. „Łącząc wiedzę Sugar23 w zakresie kreatywnego rozwoju i podejście skupiające się na marce ze światowej klasy infrastrukturą rozwoju, produkcji i dystrybucji Fifth Season, jesteśmy w stanie zwiększyć liczbę firm, które mogą skorzystać z tego modelu, jednocześnie tworząc więcej rozrywki wysokiej jakości zgodne z wyznawanymi przez nich wartościami i angażujące odbiorców w znaczący sposób. Nie chodzi tu o tradycyjny sponsoring czy „treści związane z marką” – chodzi o rozrywkę finansowaną przez markę, która pozwala markom odgrywać aktywną rolę w kształtowaniu przyszłości opowiadania historii na najwyższym poziomie, z celem marki i wpływem na odbiorców w centrum propozycji. ”
Współzałożyciele piątego sezonu Chrisa Rice’a I Grahama Taylora stwierdziło, że to oni zainspirowali innowacyjny model biznesowy.
„Michael Sugar to nie tylko niesamowity producent, ale także udowodnił, że jest prawdziwym innowatorem w zakresie współpracy twórców filmowych, twórców i marek” – stwierdził Rice & Taylor w oświadczeniu. „Oprócz tradycyjnego rozwoju programów telewizyjnych i filmowych cieszymy się, że możemy zbudować nową ścieżkę tworzenia treści, w ramach której marki aktywnie uczestniczą wraz z nami w finansowaniu i kształtowaniu produkcji od podstaw. Jesteśmy podekscytowani współpracą z Sugar23, aby na nowo zdefiniować możliwości rozrywki finansowanej przez markę i dostarczać wyjątkowe historie, które przyciągają widzów na całym świecie.
W transakcji w imieniu Sugar23 pośredniczyli David Fox i Dennis Buckle z Myman Greenspan Fox.
Sugar23 przeszedł testy swojej koncepcji marki, zawierając fragmentaryczne umowy z takimi firmami jak Starbucks Studios, z którymi nawiązał współpracę na początku tego roku. Sugar23 jest także producentem obok Day Zero Trevora Noaha, Time Studios i P&G Studios punktu zwrotnego w NBC. Sugar23 współpracuje z Chick-fil-A nad nową platformą. Wynik ten powstał w ramach The Way Upfronts Sugar23, pierwszego w historii rynku łączącego bezpośrednio producentów premium z ponad 100 markami.