Starbucks poinformował w środę, że w większości lokalizacji zaprzestaje sprzedaży napojów z dodatkiem oliwy z oliwek Oleato w celu usprawnienia…
Starbucks powiedział w środę, że zaprzestaje jego kontynuowania Napoje na bazie oliwy z oliwek Oleato w większości lokalizacji, w ramach wysiłków na rzecz usprawnienia menu sieci.
Wiadomość nadeszła po tym, jak Starbucks doniósł rozczarowujący koniec do roku budżetowego 2024. Starbucks podał, że jego przychody spadły o 3% do 9,1 miliarda dolarów w okresie od lipca do września w związku ze spowolnieniem ruchu klientów w USA i Chinach. Starbucks podał, że w całym roku przychody wzrosły o mniej niż 1%, do 36 miliardów dolarów.
Gigant kawowy z siedzibą w Seattle opublikował przed środą większość złych wiadomości finansowych i zapowiedział, że zawiesi wytyczne finansowe na rok finansowy 2025, aby przekazać je nowemu prezesowi i dyrektorowi generalnemu, Briana Niccolaczas ocenić biznes.
W środę wieczorem Niccol miał odbyć pierwszą telekonferencję z inwestorami, odkąd dołączył do firmy w zeszłym miesiącu.
Starbucks powiedział, że od początku listopada w większości sklepów nie będzie już oferować napojów Oleato. Będą dostępne w niektórych lokalizacjach we Włoszech, Japonii i Chinach.
Decyzja zrywa powiązania z wieloletnim liderem Starbucks Howardem Schultzem, który wpadł na pomysł napojów po wizycie u producenta oliwy z oliwek na Sycylii. Kiedy na początku 2023 r. Schultz wprowadził go we Włoszech we Włoszech, nazwał ten napój „pomysłem transformacyjnym”. Na początku tego roku trafił do sprzedaży w USA.
Ale Schultz ustąpił ze stanowiska dyrektora generalnego w marcu 2023 r. i jesienią ubiegłego roku opuścił zarząd spółki. Od tego czasu sprzedaż Starbucks spadła, ponieważ konsumenci sprzeciwiają się wysokim cenom, a pracownicy zmagają się z coraz bardziej złożonym menu sieci.
Niccolbyły prezes i dyrektor generalny Chipotle, przejął stanowisko we wrześniu. W zeszłym tygodniu, kiedy Starbucks wypuścił swój wstępne wyniki za czwarty kwartałNiccol stwierdził, że Starbucks musi uprościć swoje „zbyt skomplikowane menu” i uprościć obsługę baristów, zwłaszcza w porannym szczycie.
Usunięcie Oleato jest częścią tego nacisku, chociaż firma podała w środę, że decyzja o usunięciu go z menu została podjęta, zanim Niccol objął stanowisko dyrektora generalnego.
Starbucks również próbował w środę zadowolić klientów, ogłaszając, że nie będzie już tego robić pobierać dodatkową opłatę za używanie w swoich napojach napojów innych niż mleczne. Od 7 listopada, kiedy w Starbucks ma zostać wprowadzone świąteczne menu, klienci będą mogli bez dodatkowych kosztów wybierać mleko sojowe, owsiane, migdałowe lub inne.
Starbucks powiedział zastępując mleko roślinne do mleka krowiego to druga, po dodaniu kieliszka espresso, najbardziej pożądana personalizacja w jej sklepie. Ale opłaty mogą się sumować. W środę w Starbucks w Michigan przejście na mleko migdałowe w średniej wielkości Pumpkin Spice Latte kosztowało 70 centów.
Na początku tego roku trzech klientów z Kalifornii pozwało firmę, twierdząc, że opłaty stanowią dyskryminację osób nietolerujących laktozy. Niccol powiedział, że to personalizacja wyróżnia Starbucks, a firma chce uwzględnić wszystkie sposoby, w jakie klienci mogą delektować się napojami.
Prawa autorskie © 2024 Associated Press. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał ten nie może być publikowany, emitowany, pisany ani redystrybuowany.