TALLAHASSEE, Floryda (AP) — Nic dziwnego, że uczniowie wycofują się z zakazu używania telefonów komórkowych w klasach. Ale dyrektorzy szkół…
TALLAHASSEE, Floryda (AP) — Nic dziwnego, że uczniowie wycofują się z zakazu używania telefonów komórkowych w klasach. Jednak administratorzy szkół w jednym z hrabstw na południu Florydy, próbujący odwrócić wzrok uczniów od ekranów, spotykają się z pewnym oporem także ze strony innej grupy – rodziców.
Od rozpoczęcia w sierpniu roku szkolnego 2024 uczniom szkół publicznych hrabstwa Broward, szóstej co do wielkości dzielnicy w kraju, obowiązuje zakaz korzystania z telefonów komórkowych w ciągu dnia szkolnego, w tym podczas lunchu i przerw, chyba że uzyskają specjalne pozwolenie.
Szkoły to jedne z wielu w całym kraju zmagających się z problemem ataków na telefony komórkowe w czasie, gdy zdaniem ekspertów media społecznościowe stosowanie wśród młodych ludzi jest niemal powszechne – i to czas ekranowy wiąże się z wyższymi stawkami lęk i depresja wśród dzieci.
Jednak ankieta rozesłana tej jesieni przez okręg szkolny Południowej Florydy wykazała, że spośród ponad 70 000 uczniów, nauczycieli i rodziców, którzy wzięli w nim udział, prawie jeden na pięciu rodziców uważa, że zakaz korzystania z telefonów komórkowych ma negatywny wpływ na samopoczucie ich uczniów.
Wśród głównych obaw ankietowanych uczniów i rodziców znajduje się brak możliwości komunikowania się z członkami rodziny, szczególnie w nagłych przypadkach – niepokój, który głęboko oddziałuje na dzielnicę, w której mieszkają Szkoła średnia Marjory Stoneman Douglasgdzie w strzelaninie w 2018 r. zginęło 17 osób.
Urzędnicy okręgowi powiedzieli, że uczniowie mogą korzystać ze swoich telefonów w sytuacjach awaryjnych, a nauczyciele mają możliwość zapewnienia dzieciom dostępu również z innych powodów.
„Nie sądzę, że ktokolwiek z nas uważa, że dzieci powinny rozmawiać przez telefon podczas zajęć” – stwierdziła Erin Gohl, rodzic i rzecznik praw dziecka w okręgu.
„Tak naprawdę mówimy o zapewnieniu dzieciom narzędzi wtedy, gdy ich potrzebują” – dodała, włączając w to umożliwienie uczniom korzystania z telefonów w „pozytywnych celach związanych ze zdrowiem psychicznym”.
Urzędnicy z rejonu Fort Lauderdale przyznali, że wdrażanie tej polityki jest niespójne. Niektórzy nauczyciele mają trudności z monitorowaniem korzystania z telefonów przez uczniów i stają w obliczu rzeczywistości, w której dla niektórych dzieci telefony mogą być niezbędnym narzędziem umożliwiającym dostęp do lekcji online i oddawanie zadań, szczególnie w przypadku tych, które nie mają szkolnego laptopa. Rodzice argumentują, że ich uczniom lepiej jest korzystać z telefonów, pomagając im koordynować godziny odbioru po południu lub wysyłając SMS-y do rodziców z prośbą o poradę na temat szkolnego tyrana.
„Nie oczekuję, że uczniowie powiedzą – ani rodzice licealistów – prawda, że nie chcą, aby ich dzieci miały telefony komórkowe” – powiedział Howard Hepburn, dyrektor szkół w Broward. „Oczekiwanie, że będziemy mieli po prostu twardy przystanek, nie jest rzeczywistością. To wymaga czasu.
Landyn Spellberg, doradca ds. uczniów w radzie szkoły Broward, stwierdziła, że telefony mają wiele zalet i że całkowity zakaz wprowadzony w okręgu nie pomaga uczniom w rozwiązaniu problemu, z którym wciąż boryka się wielu dorosłych: nauczeniu się, jak korzystać z technologii w zdrowy sposób .
„Myślę, że ważne jest, abyśmy uczyli uczniów o negatywach” – powiedział. „Nie informujemy uczniów o takich rzeczach.”
___ Kate Payne jest członkinią korpusu agencji Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative. Raport dla Ameryki to ogólnokrajowy program non-profit, w ramach którego dziennikarze umieszczają w lokalnych redakcjach raporty o tajnych kwestiach.
Prawa autorskie © 2024 Associated Press. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał ten nie może być publikowany, emitowany, pisany ani redystrybuowany.