CHICAGO — Rada ds. Edukacji stanu Illinois opublikowała swój roczny raport przedstawiający wyniki stanu, okręgów i szkół w zakresie realizacji celów edukacyjnych.
Tegoroczne sprawozdanie było mieszane: w niektórych obszarach odnotowano znaczną poprawę, a w innych jeszcze daleka droga.
Dobrą stroną ocen jest to, że uczniowie klas od 3 do 8 osiągają lepsze niż kiedykolwiek wyniki w zakresie plastyki języka angielskiego.
„Znajomość języka angielskiego w klasach od trzeciej do ósmej osiągnęła najwyższy poziom w historii, przekraczając wskaźniki przed pandemią, ponieważ nauczyciele w całym stanie skupiali się na umiejętnościach czytania i pisania” – powiedział superintendent stanowy, dr Tony Sanders.
Wszystkie szkoły średnie w Illinois ustanowiły rekord najwyższego w historii wskaźnika ukończenia czteroletnich szkół średnich na poziomie 87%, przy czym znaczny wzrost odnotowano wśród uczniów czarnoskórych i latynoskich.
Jeśli chodzi o stopnie nauczycielskie, czyli o większe zróżnicowanie, to też jest dobra wiadomość.
„Illinois zyskało uznanie w całym kraju za nasze udane wysiłki na rzecz zwalczania niedoborów nauczycieli i zwiększania ich różnorodności” – powiedziała Sanders.
Jednak wskaźnik chronicznej absencji znacznie odbiega od normy, a studenci w Illinois, podobnie jak większość stanów, w dalszym ciągu mają trudności z matematyką, ale zdaniem kuratora pracuje się nad kompleksowym planem rozwiązania tego problemu.
„Te kamienie milowe pokazują, że nasze inwestycje w studentów przynoszą realne rezultaty, ponieważ stan Illinois w dalszym ciągu podnosi się silniejszy po wyzwaniach postawionych przez pandemię” – stwierdził w środowym oświadczeniu gubernator stanu Illinois JB Pritzker.
Kliknij tutaj aby dowiedzieć się, jak radziła sobie Twoja szkoła lub okręg.